درخواست روسیه برای افزایش تلاش آمریکا به منظور بازگشت به برجام

وزیر خارجه روسیه در اظهارات خود در نشست مجازی شورای حقوق بشر خواستار افزایش تلاش آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مجازی شورای حقوق بشر سخنرانی کرد.

او در سخنرانی خود، آمریکا را متهم به نقض پیمان ان پی تی کرد و از واشنگتن خواست تا سلاح‌های هسته‌ای خود در دیگر کشور‌ها را از بین ببرد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد سلاح‌های هسته‌ای آمریکا باید به خاک این کشور بازگردانده شوند و زیرساخت‌های خارجی برای استقرار آن‌ها باید نابود شود.

لاوروف در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: روسیه از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، می‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای توافق هسته‌ای ایران افزایش دهد.

او  در ادامه اظهاراتش گفت: سوء استفاده از کودکان و نوجوانان برای تحقق اهداف سیاسی مسئله‌ای بسیار نگران کننده است و پذیرفتنی نیست.

لاوروف افزود: کمپین‌های رسانه‌ای دروغین و خصمانه به از بین بردن ثبات سیاسی در کشور‌های دارای حاکمیت منجر می‌شود و تنش آفرین خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه از موضع شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در قبال سوء استفاده از کودکان و نوجوانان در مسائل سیاسی انتقاد کرد.

او اعلام کرد که امروز فضای رسانه‌ای جهانی به محلی برای حل و فصل مشکلات ژئوپولتیک کوته فکرانه تبدیل شده است.

سرگئی لاوروف افزود: نگرانی‌های روزافزونی درخصوص سیاست‌های مبهم رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که طبق صلاح دید خود، محتوای کاربران را ممنوع یا سانسور می‌کنند و افکار عمومی را آشکارا دستکاری می‌کنند.

وزیر امور خارجه روسیه خواستار تدوین قوانینی برای تنظیم شبکه‌های اجتماعی در سطح ملی و تلاش جامعه جهانی برای جلوگیری از چنین تخلفات و سوء استفاده‌هایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار