درستادپیشگیری از جرائم انتخاباتی استان همدان مطرح شد:

ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰/لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: انتخابات باید در یک بستر مناسب و دور از جرائم تخلفات انتخاباتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عباس نجفی، معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان همدان نخستین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان گفت:در انتخابات سال آینده باید مطابق توصیه رهبر معظم انقلاب با کمترین مشکل و حاشیه از آراء مردم صیانت کنیم  و  لازمه تحقق این رسالت مهم هماهنگی میان تمامی دستگاه‌هاست.

او با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب بالندگی نظام می‌ شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت ستاد، ایجاد بستری مناسب برای حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات است .

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ادامه داد: با ایجاد بستری امن همچنین اطلاع‌رسانی و بصیرت‌افزایی در بین اقشار مختلف مردم انتخاباتی سالم خواهیم داشت همچنین باید فرهنگ صحیح تبلیغات نیز از جانب نامزدها به طرفداران آموزش داده شود تا از ایجاد تفرقه و حواشی جلوگیری شود.

نجفی تاکیدکرد: دستگاه‌‌های نظارتی باید با نگاهی کاملا بی طرفانه جریان انتخابات را رصد و به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی با مستندات دقیق با خاطیان برخورد کنند.

او یکی از اصلی‌ترین مشکلات در دوران انتخاب را بحث تبلیغات دانست و اضافه کرد: امروزه تبلیغات بیشتر وارد فضای مجازی شده و دستگاه‌های امنیتی باید به صورت ویژه بر این حوزه نظارت داشته باشد همچنین مدیران کانال‌های فعال و پربازدید نیز باید نسبت به بارگذاری اطلاعات در کانال‌های خود توجیه شوند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: قوانین مرتبط با انتخابات نیز استخراج  و به زبان ساده عمومی در قالب‌های مانند پویانمایی، پیامک، خبر و تصاویر گرافیکی در رسانه‌ ملی و خبرگزاری‌ها منتشر خواهند شد تا از بروز جرائم انتخاباتی پیشگیری شود.

در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان بر افزایش مشارکت مردم و نقش آفرینی  مهم مردم  در سرنوشت نظام اسلامی تاکید شد.

مهدی دهقان نیری، مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان هم گفت: برنامه‌های مختلفی ازشبکه استانی سیما، رادیو و خبر در زمینه حوزه انتخابات پخش خواهد شد.

او با بیان اینکه برنامه مشتاقانه از اول فروردین از شبکه همدان بر روی آنتن خواهد رفت افزود: همچنین برنامه‌هایی مانند برگ زرین از رادیو، گزارش‌های خبری، مصاحبه، تریبون آزاد و گفت و گوی خبری از ویژه برنامه‌های انتخابات است که ازشبکه استانی پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان ادامه داد:  ویژه برنامه‌هایی در زمینه جرائم تخلفات انتخاباتی در ساختار های مختلف از جمله وله و موشنگرافی ساخته شده است.

دهقان نیری بیان کرد: مهمترین وظیفه صدا و سیما این است که مردم بتوانند به راحتی مشکلات و معضلات خود را به شکل مستقیم به گوش مسئولان برسانند و همین امر می‌تواند آرامش را در اذهان عموم ایجاد کند.

او عنوان کرد: صدا و سیما نقش بسزایی در شناساندن یک فرد اصلح دارد و همین امر باعث می‌شود مردم با اطمینان خاطر پای صندوق‌های رای بروند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌ها،  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمی دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادسال آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.