روسیه: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ما داستانی از پیش نوشته شده است

وزارت خارجه روسیه گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور را نمایشی و داستانی از پیش طراحی شده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه اقدامات تازه اتحادیه اروپا در بسط تحریم‌های این کشور در پرونده الکسی ناوالنی، مخالف غربگرای دولت روسیه را داستانی از پیش نوشته شده ارزیابی کرد.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم‌ها علیه روسیه در پرونده مخالف غربگرای دولت مسکو، (نمایش) سیرک و داستانی است که از قبل نوشته شده است.

پیشتر نیز وزارت خارجه روسیه تصمیم اتحادیه اروپا برای آماده سازی تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی علیه شهروندان روس را موجب ناامیدی دانسته بود.

وزیر خارجه لهستان امروز چهارشنبه اعلام کرد در نشست روز دوشنبه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در مورد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و بلاروس تصمیم گیری شد. این مقام اروپایی افزود: این تحریم‌ها شامل ممنوعیت ورود افراد این کشور‌ها به اتحادیه اروپا و محرومیت از افتتاح حساب و سپرده بانکی در اروپا خواهد بود. او مدعی شد این تحریم‌ها ناشی از رعایت نکردن اصول حقوق بشر در این کشور‌ها است.

وزیر امور خارجه لهستان دادستان کل روسیه، رئیس کمیته تحقیق و برخی دیگر از مقامات قضایی روسیه را در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد.

دادگاه مسکو پیشتر بعد از بررسی اتهامات ناوالنی، او را به دلیل نقض شرایط آزادی مشروط و جرایم امنیتی به ۳.۵ سال حبس محکوم کرد. شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرده که اظهارات خصمانه متعددی علیه مسکو در پرونده ناوالنی مطرح شده است. اخیرا مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی با اخراج دیپلمات‌های روسی از چند کشور اروپایی و اقدام متقابل مسکو همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار