بیش از ۴۸ میلیارد تومان زکات توسط مودیان کرمانشاه

مودیان کرمانشاهی امسال بیش از ۴۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با با بیان اینکه یکی از پایه‌ها و ارکان اسلام زکات است، گفت : به فرموده امام راحل (ره) اگر مردم زکات مال خود را بپردازند، فقیری در جامعه نمی‌ماند.

او با بیان اینکه هر کس در کمک به فقرا، ضعفا و مستمندان شتاب کند خداوند جزای کار خیر او را می‌دهد، گفت : سیره امیرالمومنان علی (ع) رسیدگی به فقرا و ایتام بوده و کمیته امداد نیز در زنده نگه داشتن سیره آن حضرت هرچه در توان داشته انجام داده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اقدامات کمیته امداد در پویش کمک مومنانه، افزود: کمیته امداد در پویش مومنانه‌ای که امسال در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفت، انصافا خوب کار کرده است.

محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان کرمانشاه از تحقق ۱۸۱ درصدی تعهد کمیته امداد کرمانشاه در بحث جمع آوری زکات خبر داد و افزود: جمع آوری ۲۷ میلیارد تومان زکات طی سال ۱۳۹۹ در تعهد استان بوده که تا امروز بیش از ۴۸ میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان جمع آوری شده است.

رخصی با تاکید بر اینکه کمیته امداد استان با جمع آوری این میزان زکات رتبه دوم کشور در تحقق برنامه تعهدی را کسب کرده، ادامه داد: همچنین استان کرمانشاه در جمع آوری زکات فطره رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

او ادامه داد: ۸۶ درصد از زکات جمع آوری شده برای رفع محرومیت و فقر و ۱۴ درصد برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: از ۱۸۲۴ روستای دارای ظرفیت زکات در استان ۱۷۵۰ روستا دارای شورای زکات شده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.