بهره برداری از طرح ملی آزادراه غدیر در استان مرکزی

با افتتاح طرح ملی آزادراه غدیر این جاده در استان مرکزی و ۴ استان دیگر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام در مراسمی بهره برداری از طرح ملی آزادراه غدیر در استان مرکزی و ۴ استان دیگر با دستور حسن روحانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

این طرح  با ۶ خط عبوری رفت و برگشت، با ۱۵۸ کیلومتر طول اواخر سال ۱۳۹۳ کلید خورد و امروز در استان‌های قزوین، مرکزی، قم، البرز و تهران در ارتباط تصویری با رئیس محترم جمهور افتتاح شد.

برای بهره برداری از طرح ملی آزادراه غدیر  ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده که۷۰ درصد منابع مالی  طرح از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تامین شده و قرارگاه اجرای ۸۰ درصد این طرح را از طریق پیمانکاران داخلی پیش برده است.

این آزادراه از آبیک در استان قزوین آغاز شده و با عبور از استان‌های مرکزی، قم و البرز به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می‌رسد.

طرح ملی آزادراه غدیر که بنام کنار جنوبی تهران شهرت دارد بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب است و باعث کاهش سفر تا ۱.۵ ساعت برای رانندگان سواری و تا ۲ ساعت برای وسایل نقلیه سنگین خواهد شد و۱۰۰میلیون لیتر در سال در مصرف سوخت صرفه جویی دارد.

این آزادراه علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی در حوزه ملی، درحوزه فراملی هم در زمینه ترانزیت کالا به کشور‌های همسایه تأثیرگذار است.

بر اساس مصوبه موجود عوارضی درآزاد راه غدیر برای خودرو‌های سواری و مینی بوس ۲۵ هزار تومان، وانت ۳۰ هزار تومان، اتوبوس ۳۵ هزار تومان، کامیون دو محوره ۵۰ هزار تومان، کامیون سه محوره ۶۵ هزار تومان و تریلی ۸۰ هزار تومان تعیین شده است که در ابتدای راه‌اندازی به صورت دستی و غیر الکترونیک و در ادامه و با نصب تجهیزات به صورت الکترونیک دریافت و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.