رویترز: ایران شورای حکام را در خصوص دنباله‌روی از مواضع آمریکا تهدید کرد

خبرگزاری رویترز در مطلبی مدعی شد ایران در خصوص همکاری اعضای شورای حکام با مواضع ضدایرانی آمریکا، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه غربی مدعی شد ایران تهدید کرده است در صورتی که در نشست آتی شورای حکام، مواضع دولت واشنگتن علیه تهران دنباله روی شود، به توافق اخیر خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان می‌دهد.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر مدعی شد ایران در نامه‌ای متذکر شده تروئیکای اروپایی به همراه آمریکا برنامه‌ای برای صدور قطعنامه ضد ایرانی در جلسه شورای حکام در نظر دارند. ایران این حرکت را مخرب می‌داند و آن را پایان تفاهم مشترک ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ بین آژانس و جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

رویترز همچنین به نامه آمریکا به شورای حکام اشاره دارد که در آن اعلام کرده قصد دارد قطعنامه‌ای در جهت ابراز نگرانی فزاینده خود در خصوص همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر کند.

در این نامه آمریکا از شورای حکام می‌خواهد که باید از ایران بخواهد که نقض توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را کنار بگذارد و به آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ذرات اورانیوم به ادعای آمریکا یافت شده در سایت‌های هسته‌ای خود توضیح دهد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه پس از دیدار و گفتگو با مقامات ایران در پیامی توئیتری تاکید کرد: «به توافق فنی موقتی با ایران دست یافتیم. نتایج خوب و معقولی در گفتگو‌ها با ایران محقق شد.»

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز به نقل از مدیرکل آژانس انرژی اتمی نوشت: «قانون پارلمان ایران در مورد کاهش سطح همکاری‌ها با آژانس اجرایی و پروتکل الحاقی تعلیق می‌شود.»

گروسی افزود: «اقداماتی که انجام خواهیم داد جایگزین توافق فراگیر نیست، اما توافقی است که اجازه می‌دهد تا به‌صورت تدریجی به توافق هسته‌ای بازگردیم.»

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد توافق با ایران ورود بازرسان آژانس را محدود می‌کند.

سفر شتاب زده گروسی به تهران به دنبال اعلام لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در خصوص بازدید سرزده بازرسان آژانس انرژی اتمی از سایت‌های هسته ای، از سوی ایران صورت گرفت. آمریکا با نادیده انگاشتن بدعهدی‌های خود، همچنان خواستار پایبندی ایران به توافقی است که خود آن را زیرپا گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تا به امروز هر اطلاعات در اختیار ازانس قرار داده شده در اختیار دشمنان ایران قرارداده شده پس الان ما دیگر هیچگونه اطلاعاتی را به ازانس نمیدهیم تا دشمنان نتوانند به ما اسیب بیشتری وارد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
تکلیف پرونده دولت در خصوص توافق با گروسی چی شد؟لطفا اطلاع رسانی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۸:۰۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اگه مام مثل اسراییل جنایتکار میرفتیم دنبال بمب اتم خیلی خوب بود.چون اونا چیزی به اسم مذارکره براشون معنی نداره.اونا فقط دنبال یه ایران ضعیف هستند.
Germany
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مگر بالایی سیاه رنگ دیگری هست.از تمام جوانم تحریم هستیم. ایران هم بزند به سیم اخر.
بسازیند انچه باید دیر یا زود ساخته شود!!!!
آخرین اخبار