خطیب زاده: اقدامات دولت جدید آمریکا منجر به تشدید درگیری‌های نظامی در منطقه می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اقدام دولت جدید آمریکا در تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض قوانین حقوق بین الملل دانست که درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) حملات غیرقانونی و تجاوزگرانه نیرو‌های آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه که نقض آشکار حقوق بشر و تجاوز نسبت به حقوق و قوانین بین المللی است را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این حملات که در ادامه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه است، در شرایطی صورت گرفته که نیرو‌های آمریکایی طی سال‌های اخیر به طور غیرقانونی وارد خاک سوریه شده و اقدام به اشغال مناطقی از خاک این کشور و سرقت منابع طبیعی از جمله نفت کرده است که حق طبیعی مردم سوریه می‌باشد.

خطیب زاده اظهار کرد: همچنین پایگاه‌های غیرقانونی آمریکایی در خاک سوریه اقدام به آموزش نیرو‌های تروریستی و استفاده ابزاری از آن‌ها می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان این اقدام دولت جدید آمریکا را تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین حقوق بین الملل خواند که منجر به تشدید درگیری‌های نظامی و بی ثباتی بیشتر منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار