جادوگری و رمالی در فوتبال کرمان! / نهاد‌های امنیتی به ماجرا ورود کنند + فیلم

فردی که سه سال پیش در برنامه زنده تلویزیونی اعتراف به جادوگری به نفع تیم گل گهر سیرجان در لیگ برتر کرده بود، در رقابت‌های لیگ برتر بانوان کشور تیم شهرداری سیرجان را همراهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  چند سالی است که بحث جادوگری در فوتبال نقل محافل ورزشی و رسانه‌ها شده، اوج این مسائل در آبان ۹۶ و دیدار تیم‌های گل گهر سیرجان و خونه به خونه بابل بود، جایی که رفتار علی گویینی مسئول چمن ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان بسیار حاشیه ساز شد.

 گویینی در واکنش به رفتار‌هایی که در  بازی کنار زمین داشت و مایعی که پشت دروازه ریخت در یکی از برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: من به این مسئله اعتقاد دارم و اگر نداشتم نمی‌ریختم.

اعضای تیم حریف با پودر دروازه شان را طلسم کرده بودند تا گل نخورند و ما روی آن مایع ریختیم تا طلسم را بشکنیم. مایع ادرار را هم از توپ جمع کن پشت دروازه گرفتم که سن پایینی دارد. خیلی از مردم به طلسم و چشم زخم اعتقاد دارند و همین الان اگر نظرسنجی کنید تعداد زیادی این مسئله را تایید می‌کنند.

با گذشت ۳ سال از این ماجرا، تصویری از علی گویینی به دست خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان رسیده که نشان می‌دهد گویینی در روز برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان و شهرداری سیرجان در ورزشگاه صفاییه اصفهان با کیسه نایلونی در دستش حاوی فضولات چهارپایان حضور داشته و زمانی که متوجه می‌شود شخصی در حال فیلم‌برداری از او است سعی در فرار از دست تصویربردار دارد.

به گفته فردی که تصاویر را برای ما ارسال کرده علی گویینی با پیراهن سفید رنگ روی یکی از تپه‌های مشرف بر زمین فوتبال مجموعه ورزشی صفاییه ایستاده بود که با دخالت نیروی انتظامی به پایین تپه هدایت شد.

جادوگری و رمالی در فوتبال کرمان! / نهاد‌های امنیتی به ماجرا ورود کنند

جادوگری و رمالی در فوتبال کرمان! / نهاد‌های امنیتی به ماجرا ورود کنند

بعد از این اتفاق تیم بانوان سپاهان موفق شد ۲ گل وارد دروازه تیم سیرجانی کند و نیمه نخست با حساب ۳ بر ۲ به سود تیم سیرجانی خاتمه یافت، اما با شروع نیمه دوم بار دیگر علی گویینی بر روی همان تپه و این بار با لباس سیاه رنگ حاضر شد، ولی دیگه برخوردی از طرف نیروی انتظامی با او نشد.

این اتفاقات در حالی رخ داده که علی گویینی به دلیل رفتار‌های خرافی و غیر ورزشی از سوی کمیته اخلاق مادام‌العمر از فعالیت‌های فوتبالی محروم شده بود، اما با اعتراض باشگاه گل گهر، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۶ حکم گویینی را به یکسال محرومیت تغییر داد.

از سیرجان خبر می‌رسد گویینی به تازگی به استخدام تیم گل گهر در آمده و به احتمال زیاد او با تیم گل گهر در دیدار با سپاهان به اصفهان می‌آید!

با توجه به سابقه رفتار خرافی و جادوگری این شخص که خود نیز به آن اعتراف کرده همچنین حضور دوباره او به صورت ناشناس در ورزشگاه صفائیه و همراه داشتن کیسه‌ای با محتوای فضولات حیوانی، ظاهرا او فعالیت‌های غیر اخلاقی خود در عرصه فوتبال را دوباره آغاز کرده و این موضوع نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱ باز هم تیم‌هایی اسیر خرافات هستند و سعی دارند با اتکا بر روش‌های غیر فوتبالی که حتی در دین اسلام نهی شده برنده دیدار باشند.

استخدام و حضور این فرد در تیم‌های سیرجانی زنگ خطر را برای فوتبال کرمان به صدا در آورده و تیم‌های کرمانی را با دور کردن از روش‌های حرفه‌ای و فوتبالی برای کسب نتیجه، به روش‌های خرافی وابسته کرده است.

باید از مسئولان باشگاه شهرداری و گل‌گهر سیرجان پرسید که سمت گویینی در تیم‌های فوتبال آنان چیست؟ و این باشگاه‌های کرمانی چه پاسخی برای رفتار‌های عجیب او دارند!

آنچه مسلم است محرومیت‌های کمیته اخلاق به اندازه کافی نتوانسته بازدارنده باشد و با توجه به اینکه اهالی فوتبال چند سالی است که از این گونه رفتار‌های شکایت دارند و عوامل غیر فوتبالی و جادوگری را در نتایج بدست آمده در رقابت‌های لیگ برتر تاثیرگذار می‌دانند به نظر می‌آید نهاد‌های نظارتی و امنیتی برای پاک سازی فوتبال از این اتفاقات باید وارد گود شوند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه عباسی
۰۷:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
ب نظرمن همه این ها خرافات است و اعتقادی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
اطیابی
۰۷:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
به نظرم خرافات همه اینه ها
بستگی به تلقین فرد داره ولی الان تو قرن جدید هسیم نباید اینا باور کنیم
-
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
همین یک قلم را در این فوتبال فاسد کم داشتیم ان هم رسید