دیدگاه رسانه‌های خارجی پس از اعلام موضع دولت جدید آمریکا:

تهران برای بازگشت به برجام مجددا مذاکره نخواهد کرد

بایدن که مدعی است مایل به بازگشت دوباره به دیپلماسی برای برقراری ارتباط با ایران است، حاضر به برداشت گام موثر در چارچوب احیای برجام نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و راهیابی جو بایدن به کاخ سفید، موضوعات مرتبط با ایران هم در واشنگتن داغ شده است، برخی از تحلیلگران آمریکایی معتقدند که دولت جدید آمریکا برخلاف دولت جمهوری‌خواه و ناکام پیشین این کشور، به دنبال استفاده مجدد از ابزار دیپلماسی است. ابزاری که در ظاهر شکل و شمایل زیبایی دارد، اما همچنان باید از مضرات آن مصون ماند.

جو بایدن و تیم سیاست خارجی او هرچند که معتقد به گشودن مسیر دیپلماسی در قبال ایران هستند، بی‌تردید نمی‌خواهند اهرم‌های به اصطلاح فشار خود را به این آسانی‌ها از ایران بردارند. مثلا به این مکالمه کوتاه بین بایدن و یک خبرنگار آمریکایی وقتی می‌پرسد، «آیا برای بازگشت ایران به برجام تحریم‌ها را لغو خواهید کرد؟»، توجه کنید! رئیس‌جمهور آمریکا به سادگی پاسخ می‌دهد: «خیر!» و در ادامه هم می‌گوید «از بازگشت به برجام حمایت می‌کنم. اما برای ورود دوباره به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، برهم زده شده بود، عجله نخواهم کرد».

دیپلماسی نمادین آمریکا در قبال ایران/ تهران برای بازگشت به برجام مجددا مذاکره نخواهد کرد

این اظهارات متوقعانه جو بایدن در حالی مطرح می‌شود که مقام معظم رهبری تأکید کردند: «آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری ندارند؛ زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن طرفی که باید شرط بگذارد جمهوری اسلامی است، زیرا به تعهدات خود پایبند بود؛ بنابراین ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل لغو کند»؛ و در ادامه سخنان رهبری، وزیر خارجه کشورمان هم در توییتی به طرف آمریکایی اعلام کرده بود که برای بازگشت به برجام یک مسیر به جلو وجود دارد، با یک توالی منطقی: تعهد، عمل، دیدار. یعنی آمریکا به عنوان طرف متخلف، باید اقدامات اصلاحی را انجام دهد و با برجام همراه شود و به تعهدات پایبند بماند.

به نوشته سی‌جی‌تی‌ان، طبق گفته برخی کارشناسان، حرکت اخیر بایدن مبنی بر رفع منع رفت و آمد دیپلمات‌های ایرانی، باعث بازگشت ایران به میز مذاکره نخواهد شد. همچنین برخی از رهبران سیاسی ایران معتقدند این حرکات نمادین است و انتظار هیچ قدم مثبت و مفیدی در چارچوب بازگشت به برجام از طرف آمریکا و اروپا ندارد و باور دارند که غرب غیرقابل اعتماد است و سرمایه‌گذاری روی غربی‌ها مانند پیاده‌روی در خواب و لب پرتگاه هسته‌ای می‌باشد!

دیپلماسی نمادین آمریکا در قبال ایران/ تهران برای بازگشت به برجام مجددا مذاکره نخواهد کرد

از طرفی رئیس جمهور کشورمان از پیشنهاد بایدن برای بازگشت آمریکایی‌ها به برجام استقبال کرده و این را راهی برای «جبران» اشتباهات گذشته آمریکایی‌ها دانسته ‌است.

رابرت اینهورن، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای آمریکا، گفته است: «انتخاب کلمه «جبران» تصادفی نبوده و ایران قصد دارد که از واشنگتن به دلیل خروج ترامپ از برجام غرامت بگیرد و تحریم‌ها را برگرداند. اما در عین حال آن‌ها مطلع هستند که آمریکا غرامتی پرداخت نخواهد کرد!»

آمریکایی‌ها به دنبال یک توافق طولانی‌تر و محکم‌تر با ایران هستند تا بتوانند به مشکلات دیپلماتیک عمیق‌تری رسیدگی کنند. هرچند که تهران بار‌ها تاکید کرده که توافق جدیدی در کار نخواهد بود و اگر آمریکا به دنبال پیگیری مجدد مسیر دیپلماسی است باید به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد. جرارد ارود، سفیر سابق فرانسه در آمریکا و سازمان ملل، هم این اختلاف نظر‌ها را قابل پیش‌بینی خوانده و گفته که هر دوطرف به دنبال راهی هستند تا بتوانند به نفع خود به برجام بازگردند.

موضوع مورد بحث این است که بازگشت واشنگتن به میز مذاکره و رفع تحریم‌ها نیازی به هیچگونه مذاکره‌ای ندارد و ایران برای ورود به برجام مجددا مذاکره نخواهد کرد.

بعد از اینکه بایدن تمایل خود را به بازگشت دوباره به برجام اعلام کرد، سیاسیون ایران اعلام کردند به دلیل سیاست‌های ایران و آمریکا، این کار آسان نخواهد بود.

جان آلترمن، تحلیلگر مرکز آمریکایی «مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» در همین راستا گفته است: «من بیم دارم ایرانی‌ها متقاعد شوند که با بازگشت به توافق هسته‌ای آخرین اهرم فشار آن‌ها از بین خواهد رفت؛ بنابراین مطمئن نیستم که بتوان با ایران توافقی دیگر کرد. اگر هم بشود با سرعت کمی پیش‌خواهد رفت.»

جمهوری‌خواهان، دولت بایدن را تحت فشار قرار داده‌اند تا با استفاده از تحریم‌های حداکثری به عنوان اهرم فشار برای دستیابی به توافقی گسترده‌تر و طولانی‌تر برای محدود کردن ایران در منطقه استفاده کند. این اصرار در حالی بیان می‌شود که سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ طی چهار سال اخیر علیه ایران شکست خورد و آمریکا به عمده اهداف خود در قبال ایران نرسید. این موضوع را خود مقامات آمریکایی هم اذعان کرده‌اند.

سناتور کریستوفر مورفی، اعتراف کرده است: «رویکرد فشار حداکثری دولت ترامپ برای منزوی و فلج کردن ایران یک شکست و اشتباه بزرگ بود». همچنین در این رابطه، بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اذعان کرده‌است: «ما طی سال‌های اخیر سیاست فشار حداکثری علیه ایران را اجرا کرده‌ایم، اما نه تنها بی‌نتیجه بود، بلکه بر مشکلات افزوده است».

در چارچوب اقداماتی برای بازگشت مجدد به توافق هسته‌ای دو تاریخ مهم پیش روی آمریکا قرار دارد.

تاریخ اول ۲۱ فوریه بود که مهلت دو ماهه آمریکا و اروپا برای بازگشت به برجام تمام شد و مجلس اجرای پرتکل الحاقی را متوقف کرد و تاریخ حساس بعدی انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

به گمان آمریکایی‌ها دولت بعدی ایران که در تابستان به روی کار بی‌آید، نسبت به برجام نرمش کمتری نشان خواهد داد، احتمالا امتیاز کمتری به آمریکا و اروپا خواهد داد و علاقه‌مند به ارتباط بیشتر با چین و روسیه خواهدبود.

در همین چارچوب، ولف استال، که عضو «جنبش ضد سلاح هسته‌ای گلوبال صفر» است، می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم آمریکا بخواهد بگوید، اوه، ما باید همه امتیازات را به ایران بدهیم. زیرا بعد از انتخابات ایران، رسیدن به یک توافق مناسب تقریبا غیرممکن خواهدبود».

دولت ایران و آمریکا هر دو اظهار می‌کنند که علاقه‌مند به احیای دوباره برجام هستند. اما هرکدام منتظر است تا طرف مقابل اولین قدم را بردارد. برگشت مجدد به برجام، اکنون در برهه‌ی حساسی است و گام‌های پیش روی ما بسیار خطرناک هستند و باید با احتیاط بیشتری اقدام‌های بعدی را انجام داد.

منابع
استیون ارلنگر (۴ ژانویه ۲۰۲۱) /باید می‌خواهد به توافق هسته‌ای بازگردد، اما این کار آسان نخواهد بود/برگرفته از
Biden Wants to Rejoin Iran Nuclear Deal, but It Won’t Be Easy - The New York Times (nytimes.com)
نیک وادامس (۱۹ فوریه ۲۰۲۱) پافشاری ایران و آمریکا نشاندهنده سختی احیای توافق هسته‌ای است. /برگرفته از
U.S. -Iran Standoff Shows Difficulty of Salvaging Nuclear Deal - Bloomberg
بابی نادری (۲۲ فوریه ۲۰۲۱) /بایدن نمیتواند بدون دادن امتیاز توافق هسته‌ای ایران را دوباره احیا کند/برگرفته از
Biden cannot revive Iran nuclear deal without losing face - CGTN
پریسا حافظی (۱۷ فوریه ۲۰۲۱) /ایت الله خامنه‌ای خواستار اقدام عملی از بایدن برای احیای برجام/برگرفته از
https://www.reuters.com/article/instant-article/idUSKBN۲AH۰UQ
متیو براون/بایدن برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران تحریمی را لغو نخواهدکرد/برگرفته از
https://www.usatoday.com/story/news/politics/۲۰۲۱/۰۲/۰۷/biden-iran-sanctions-not-negotiable-work-allies-china/۴۴۲۷۴۵۹۰۰۱/
دیردر شسگرین/توافق هسته‌ای ایران:آمریکا برای اولین قدم موافقت میکند تا با قدرت‌های جهانی دیدار داشته باشد. /برگرفته از
https://www.usatoday.com/story/news/politics/۲۰۲۱/۰۲/۱۸/iran-nuclear-deal-us-agrees-meet-just-days-before-deadline/۴۴۹۸۱۰۷۰۰۱/
زمان تصمیم گیری برای بایدن پیرامون توافق هسته‌ای ایران فرا میرسد (۱۴ فوریه ۲۰۲۱) /برگرفته از
https://www.france۲۴.com/en/live-news/۲۰۲۱۰۲۱۴-decision-time-soon-for-biden-on-iran-nuclear-deal

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
یکروز میدان مین بود .. ، امروز میدان تحریمها ........
ما ایرانی ها اهل خنثی کردن تله ها و توطئه ها هستیم ..!!!!
تحریمها رو بردارین ، برندارین ، دیگه مهم نیست.
ما ایرانی ها داریم به اذن خدا خنثی میکنیم میریم جلو مثل باقلوا ...
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۵:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
توجه توجه توجه :
هرگز دشمنان خبیث قسم خورده به خون و جان و مال و خاک و نوامیس و کودکان و مظلومان ایران اسلامی را دسته کم و ناتوان نگیرید این حرام لقمه حرامزاده های سفاکان منافقین کوردل و صهیونیستی نتانیاهو و آمریکایهای شیطان صفت جوبایدن خبیث ملعون تروریست پرور تروریست و انگلیس استعمارگر خبیث ملعون و آل سعودی خبیث موذی بد ذات خائن کثیف و همپیمانانشان در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص نقشهای خبیثانه ایی برای حمله و اشغال شهرها و روستاهای ایران اسلامی کشیده اند برای همین است که دارند داعش را احیاء و تقویت می کنند و صد در صد 100% با حمله های تهاجمی وحشیانشون از مرزهای ایران اسلامی می خواهند عبور کنند و بسیار کشتار و تجاوز و غارت کنند و به اسیری بردن کودکان و نوامیس ایرانیان بی رحمانه عمل می کنند از تمامی مسئولان نظامی امنیتی دفاعی خواهشمندیم تمامی مرزهای ایران اسلامی را به آماده باش صد درصد 100% قرار دهید و با پشتیبانیهای تصلیهاتی نظامی و نیروهای با تجربه تکاوری تمامی مرزهای کشور را تقویت کنید و از فرمانده و نیروهای سپاه قدس فرامرزی خواهشمندیم در خارج از مرزهای ایران اسلامی به داعش و دیگر نیروهای تروریستی وابسته به این کشورهای خبیث امان ندهید و تمامی مخفیگاها و پایگاه هاشون رو مورد هدف پی در پی قرار دهید و در نطفه نابودشان کنید که به والله قسم به والله قسم به والله قسم قصد حمله همه جانبه ویرانگرانه به ایران اسلامی عزیزمان را دارند تمامی مرزها را با شدت و حدت تقویت و پاسداری کنید ای برومندان دلاور مردان مرد شیر دلان بیشه شیران ایران زمین هشیار و بیدار و آماده باشید و لحظه ایی و کمتر از لحظه ایی غافل نشوید . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل عاجل و کافی در امور دفاعی امنیتی بیش از پیش .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
این آمریکایهای ملعون تروریست جنایتکار نه قسم حضرت عباس و نه دم خروس می دونند چی هست و اصلا اعتقادیم به اینها ندارند در مقابل با آمریکایهای تروریست پرور تروریستی باج خواه باج گیر چپاولگران غارتگران اشغالگران تروریستی ظالمین ستمگران جنایتکاران قرن فقط به فقط مثل آینه روبه رویشان عمل کنید هر کاری کردند شما هم همان کار را مثل خودشان برایشان انجام دهید زور گفتند زور بهشان بگویید زدند بزنیدشان تحدید کردند تحدیدشان کنید شامورتی بازی درآوردند شامورتی بازی سرشان بیاورید پایگاهای نظامیان ایرانی را و همپیمانان ایرانی را در سر تا سر جهان اسلام هدف قرار دادند شما هم پایگاهای نظامیشان و همپیمانانشان را در منطقه هدف قرار دهید و بزنیدشان باید با زبان فراعنه با زبان فراعنه خودشان باهشون حرف بزنید و با رفتار و افکار و کردار و حرکات زورگویانه مغرورانه قلدرانه خودشان باهاشون برخورد کنید تا بفهمند ایران اسلامی امروز ایران زمان و دوران مفلوکین تو سری خورهای وطن فروشان بی عرضه های پادشاهان قاجاریه و زمان و دوران پادشاهان پهلوی سراپا محتاج وطن فروش نوکران بی چون و چرای آمریکایها ملعون و همپیمانان ملعونینشون نیستند باید بفهمند و بدانند که باید به ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند و پیشرفته و متحد و یکپارچه ابرقدرت امروز در جهان احترام و عزت بگذارند و در تعاملی یکسان و عادلانه با ایران اسلامی مستقل برخورد و تجارت کنند و حق ندارند برای ایران اسلامی شرایط جدید بگذارند باید تمامی خسارات وارده خروجشان از برجام را بپردازند باید یک جا تحریمهای ظالمانشون را بر ایران اسلامی بردارند و پس از اینکه ایران اسلامی راستی آزمایی کرد بعد بر سر اجرای برجام ثبت شده به روال قانونیش همگی عمل کنند اگر نه دوران تاریخ مصرف برجام که کلا تمام شد دیگر برجامی وجود ندارد و اگر باز خواستند با ایران رابطه برقرار کنند باید تحریمها رو یکجا بردارند و رابطه و تعامل عادلانه برد برد تجاری قانونمندانه بین المللی می توانند برقرار کنند بدون هیچگونه نظارتی بر هیچ کجای ایران اسلامی و بدون هیچگونه فضولی و دخالتهای بیجای دیگری در کل امورات کشور مستقل قدرتمند مقتدر ایران اسلامی . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
یکروز میدان مین بود .. ، امروز میدان تحریمها ........
ما ایرانی ها اهل خنثی کردن تله ها و توطئه ها هستیم ..!!!!
تحریمها رو بردارین ، برندارین ، دیگه مهم نیست.
ما ایرانی ها داریم به اذن خدا خنثی میکنیم میریم جلو مثل باقلوا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بازگشت امریکا به برجان فقط زمانی ممکن است که ایران از مزایای برجام استفاده نماید همچنین هیچگونه مذاکره ای انجام نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
از آنجا که برجام را رییس جمهور خیلی تعریفش را میکرد و میگفت مثل دیواری یک شبه فرو میریریزد که نریخت، قطعا پالرمو و FATF هم به ضرر ملت ایران است و نبایستی تایید کرد چرا که رییس جمهور خیلی مطمین هست و باید شک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
مشکلات مردم راحل کنید، گور پدر برجام هم کرده!؟! دولت سنگهای گنده جلو پای مردم انداخته ونمی گذاره مردم زندگی عادی داشته باشند!!! چرا؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
برجام نگید زهر جام ننوشید که همش دام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
از مردم سروان چخبر چرا باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
شب وروز برجام ای بابا ولمون کنید اگ ایقد ک بفکر برجام بودین بفکر ارزونتر شدن کالاها بودین الان ایی حال وروزمون نبود
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۰۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اصلا مذاکره بی مذاکره قبلا گفتم بایدن از زیر میزنه ترامپ رو بود خطر بایدن ۱۸۰ درجه از ترامپ دیوانه بیشتره مارمولک خطر ناکیه به هیچ وجه باج ندید وگرنه گرفتار وله میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
میدونید علت عدم پیشرفت ایران در این ۸سال چیه؟ چون ۹۹درصد مدیران و وزیران رئیس جمهور ، افرادی را که به عنوان مسئول و مدیر منسوب کردند همگی از اقوام و آشنایان و اطرافیانشون هستند و در عین حال هیچگونه تخصصی را در آن اداره و منسب ندارند یا خیلی کم آشنایی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سیاسیون ایرانی گفتن برگشت آمریکا به برجام بدلیل سیاست های ایران و آمریکا کار آسانی نیست مگر حسن روحانی سیاست مدار نیست که میگه برگشت آمریکا و ایران به برجام فقط یک امضای بایدن برای لغو تحریم ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام. برجام «مُرد»، کفنش کردن، حلواشم غربیها خوردن و فقط دودش نصیب ایران شد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اگرخداوند ریشه دزدها وغارتگرهاودروغگوها ودلالها اختلتسگرها رامیکند ما احتیاج به برجام یاکذاکره نداشتیم ونمیخاهیم امریکا کی باشد ،،،بدبختی مشکلات مادرداخل است نه خارج ازکشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مذاکره میکنم اما نحاه تحریم وبردارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مردم دیگه اجازه اینگونه مذاکره ها رو به دولت نمیدن . والسلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
امریکا اقتصادش فلج شده.ما اقتصاد از امریکا پیشی خواهد گرفت.الله برکته الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
علی برکت الله
Pakistan
علی
۲۱:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
درعراق 30نفرشهیدشدند و پمپو نگران است که نکنه بایدن بیایان ها رو بمباران کرده ،سردار ایرانی رو شهید کردندو هنوز نگرانی ما حفظ برجام است. نگرانی آنها کشته نشدن انسان ها ونگرانی ما اقتصاد وابسته و سیاست برجامی و کشته شدن انسان ها.خدایا مرگ من رو برسان نمی خوام در دنیایی زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دوستان عزیز حتما همه ی شماها میدونید بقول ی کارشناس هیچوقت بایدن نمیاد با رییس جمهوری مذاکره کنه ک ماههای آخرریاست جمهوریش مطمعن باشید اگه بایدن هر کاری یا توافقی بخاد انجام بده منتظر رییس جمهور بعدی میمونه شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاقاضی
۲۰:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
راه بزیرکشیدن دشمن از عمل کردن به برجام نمیگذرد همانگونه که رهبری عزیز اشاره کردند مابه هردرجه ای ازخلوص اورانیم بخواهیم ونیازمندباشیم تاسقف نوددرصدحتی ،توسط متخصصان خودمان میرسیم.
این جمله راه برخوردباتوطئه های دشمن وتحریم های افسارگسیخته دشمن رابیان میکند واگرکسی خواهان رفع تحریم وفروپاشی اسباب بازی دشمن رابخواهد رهبری بدان اشاره کردند وتنهاترین دلیلی که دشمن راخلع سلاح میکند بالابردن درجه خلوص اورانیم از بیست درصدبه دویاسه برابر واثبات داشتن توان ان به دشمن خارجی است وانوقت است که تمامی مسیرهابه التماس برخواهدگشت
ماتاقدرت خودمان رادرتمامی جهات علمی فرهنگی نظامی واقتصادی ودانش هسته ای وهوافضارابه رخ دشمنان خودنکشیم دشمنان ازخباثتشان دست برنخواهندداشت
ایران اسلامی باچندین هزارسال تمدن وفرهنگ درمقابل مشتی حیوان وگاوچران هیچ سنخیتی نداردکه بخواهدازانهاتبعیت کند انهابایستی از ماوتمدن مادرس بگیرندوراه انسان بودن ودرست زندگی کردن رابیاموزند نه اینکه جمعی ترسوی وابسته دائماداعیه دارپیروی از انهاباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
نهایت التماس خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مذاکره هرگز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
آمریکا اصلأ دنبال مذاکره نیست او میخواهد ایران تسلیم اوامر او گردد مثل آل سعود و رژیم سر سپرده پهلوی و برای آب خوردنش از او اجازه بگیرد که هرگز دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
احسنت . ایران و ایرانی با غیرت زیر بار زور نمیره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بابا جمع کنید دیگه بخدا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
تویی ک منفی دادی حالت بهم نمیخوره از بس گفتن برجام برجام مرد ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
با لطف خدا برجام با دولت برجام باز سال ۱۴۰۰ به تاریخ می پیوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
احیا قرارداد بلند مدت ومحکم بر اساس منافع ملی با کشور چین وروسیه ایجاد اتحادیه کشورهای تحت تحریم توجه به داخل وصبر چون فشار از تحریم دیگر اثر ندارد اقتصاد ایران راهش پیدا کرده .
Canada
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بایدن میخواهد از سیاست چماق و هویج
بیشتر استفاده کند
هی دم از مذاکره میزند که ملت دینا را اینجوری گول زند
که ما اهل مذاکره هستیم
یعنی مذاکره ای اوباما و خود بایدن را قبول نداری
خودتون رفتی .دوست داری برگردد و برای نشان دادن حسن نیت و راست ازمایی باید تمام تحریم ها را لعو کنی
Canada
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
طبق گفته امریکایی ها .برای تسلط بر کشورهای اسپانیایی زبان .دولت امریکا یک عده ای را برای خرید زمین و کاشت موز به این کشورها میفرستاده و بعد این اشخاص نفوذی در انتخابات این کشورها بنفع امریکا سیاست ها یا سران را تعییر میدادند که
خود امریکایی ها بهش میگویند .banana democracy
میگویند .دمکراسی موز
حتما میخواهند برای کشور ما هم دمکراسی موزی بیاورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
آمریکا تحریم ها را بر نخواهد داشت مذاکره و برجام فریبی بیش نیست
تنها راه پیشرفت ایستادن روی پای خود و نگاه به توانمندی های داخلی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
به جهنم كه نيست
بايدن پاش لب گور و براي كشور من و جوانان غيور آن شرط و شروط مي زاره . به وقتش جوابتون رو مي دهيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ما درزمان حکومت محمدرضا شاه با آمریکا را بطه خوبی داشتیم ملت این همه خون وشهید دادند تا دوباره زیر سلطه آمریکا بروند قطعا اینطور نیست الان نظر سنجی هم بگیرید اکثریت مردم با رابطه با آمریکا مخالفند آمریکا درصورتی با ما رابطه برقرار می کند که یک شاه بر صدرمملکت بگمارد وما استقلال خودمان را از دست بدهیم مشکلات کشور هم مربوط به افراد ناکارآمد داخلیست ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
من نظر سنجی کردم. ‌از هر ۱۰۰۰ نفر ۹۵۹ نفر از خداشونه با امریکا رابطه داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ببین از طرف مردم نظر نده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
جناب نظر از کیا نظر سنجی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ناشناس 19:38؛کاملا درست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ناشناس 21:35 از همه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مردم بیش از ۹۰ درصد خواهان رابطه خوب با امریکا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تهران سه ماه دیگه به ادامه تحریمها اجازه داد.و تهران موافقت که در این سه ماه دست از پا خطا نکند که با عث نگرانی تحریم کنندگان نشود و فعلا همچنان خیالشان راحت باشد که ایران کاری خلاف برجام عمل نمیکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
برجام نیاز نداریم انشاالله خودمون نیازهامون را برآورده میکنیم با تلاش ویاری خداوندمتعال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مردم دیگه این اجازه رو به دولت نمی دهند . مطمئن باشید . دیگه حاضر نیستیم عزت و پیشرفتمون رو به وعده نان سر سفره و ارزان شدن نرخ دلار بفروشیم . این رو به دولت محترم هم گوشزد می کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مردم بسیاری حاضر اینکار بکنند مشکل اینجاست که عزت را هم بفروشی در ازایش ذلت کسب خواهی کرد.
بدتر اینکه بسیار از مردم این را نمی داند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اونا فهمیدن ولی دولت ما هنوز نفهمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
برجام و پروتکل و... همش فیلمه، هدف اینه که هر دو ملت ایران و آمریکا در همین وضعیتی که هستند باقی بمونند، بدون جنگ و بدون رابطه، فقط همین.
هر دو طرف تا جایی که میتونن این مسائل رو کش میدن تا همین وضعیت فعلی ادامه داشته باشه. ترس از جنگ و امید به پیروزی
خیلی ساده است؛ فقط باید کتاب 1984 جورج اورول رو خونده باشید تا ببینید به چه شکل مسخره‌ای دقیقا همون سناریو داره تکرار میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
عالی گفتی کتاب 1984 و قلعه حیوانات گویای واقعیات این کشوره دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
آن یارو غلط کرد.
چرا باید هر دو طرف از این وضعیت که باخت باخت است راضی باشد.
مشکل تسلط APACبر آمریکاست که از آمریکا برضد ایران دشمن موجودیتی ساخته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مذاکره با آمریکا هیچ منافعی برای مردم ندارد ، امکان ندارد آنها چیزی به ایران بدهند ، پس خودتان را معطل غرب نکنید ، خوش خیالی است که از غرب بتوان امتیازی گرفت آنها فقط امتیاز می خواهند ، سیاست آنها برد برای خود ، و باخت برای ایران است ، این برجام تا در سطل زباله انداخته نشود همین آش است و همین کاسه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
یک بچه کلاس اولی هم که باشه فکر کنم بداند این برجام برجامی نیست که بعضی آقایان دنبال آن هستند
جواب آمریکایی همین بس ما هر چی که شما بگویید ما بر عکس آن را انجام میدهیم شما شیطانی بیش نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
آقای بایدن اون سگ قبلی چهار سال منتظر ماند که ایران دوباره زیر فشار شما و تحمیل صلح با منافع یکطرفه به نفع شما زانو بزند ولی حالا باید به خاطر جنایت ترور سردار ما منتظر به جهنم رفتن باشد ، کور خوندید اگه فکر میکنید با جنجال تبلیغاتی رسانه های شیطانی خود ایران اسلامی به شما باج بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ایران فقط تنها راهش برای رهایی از فشار های آمریکا وهم پیمانانش ساخت سلاح هسته‌ای است منطقه ایران با کره شمالی فرق می کند ایران دریای عمان وتنگه هرمز را دارد که بجز عبور بیشترین نفت و گاز خاورمیانه برای صادرات به جهان محل عبور کشتی های تجاری هم است که اگر ایران بخاطر فشارهای اقتصادی آمریکا و اروپا در صورت داشتن سلاح هسته‌ای میتواند با آن ها مقابله به مثل کند وآنها را تحریم کند ودر صورت ورود کشتی های تجاری آمریکا واروپا آنها را مانند آمریکا که هر از گاهی کشتی های ایرانی را توقیف می کند و بار آنها را به بهانه های مختلف به نفع خودش بر میدارد ایران هم این کار را بکند واجازه تجارت راحت به آمریکا و غرب را با کشورهای حوزه خلیج فارس ندهد چون فقط آمریکا وجهان غرب وسرمایه داری زبان زور سرش میشود وبعد برای مذاکره وارد عمل می‌شوند و کوتاه می آیند در غیر این صورت همین آش همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تنها کسی که به باز گشت آمریکا خوش بین آقای رئیس جمهور واقعا تاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تا کی میخواهید کشور را در خوف و رجاء نگه دارید؟ یا باید کوتاه بیایید و در تمام زمینه ها طبق خواسته اونها مذاکره کنید یا کلا" بیخیال برجام و مذاکره بشید و راه خودتان را پیش ببرید و به سمت بمب اتم جلو برید. ده ساله مردم را منتظر مذاکره و برجام نگه داشتید و در نهایت هم حاصلی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
سعیدباقری
۱۴:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
نظر شما کاملا صحیحه یا باید کوتاه بیاییم و هرانچه اونها گفتنداز قبیل فعالیتهای هسته ای و بعد موشکی و بعد نظامی و بعد بهانه های دیگر مثل حقوق بشر و..رو انجام بدیم، همه می دونند غربی ها چیزی به ما نمی دهند و یا سختی ها رو تحمل کنیم نه فقط مردم بلکه همه مسیولین و مدیران کشور،هدفمون بشناسیم به امید غربیها نباشیم و کارمون انجام بدیم وقتی بمب اتم داشته باشیم وقتی از لحاظ اقتصادی و نظامی و صنعتی و کشاورزی قدی بشیم دیگه با ما راحتها کنار میان.
آخرین اخبار