باقرزاده: شمشیربازی می‌تواند سبد طلای ورزشی کشورمان در المپیک باشد

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره شرایط لیگ برتر این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لیگ برتر شمشیر بازی که چند روز قبل به پایان رسید بیان کرد: بچه‌هایی که در لیگ امسال شرکت کردند، اعضای تیم ملی بودند. کیفیت لیگ امسال خوب بود، زیرا ورزشکاران مدت زیادی از این رقابت‌ها دور بودند. تیم ملی شمشیربازی در هفته چهارم اسفند راهی مسابقات جهانی بوداپست مجارستان می‌شود.

او ادامه داد: تمامی کار‌های اعضای تیم ملی سابر برای اعزام به مجارستان از قبیل دریافت ارز و روادید، دریافت بلیت هواپیما، رزرو هتل و ... انجام شده است. برای هر کدام از اعضای تیم ملی سابر، یک اتاق رزرو کرده ایم. مسابقات زون آسیا قرار بود ۲۰ فروردین ماه برگزار شود، اما تا چهارم اردیبهشت به تعویق افتاد. بچه‌هایی که در زون شرکت می‌کنند آخرین سهمیه‌های المپیک را کسب خواهند کرد.

باقرزاده در خصوص سالن محل تمرینی ملی پوشان شمشیربازی بیان کرد: آن سالن معروف را فدراسیون کشتی از ما گرفت. علیرضا دبیر که یکی از مدیران خوب ورزش کشور است، در آنجا هزینه‌ زیادی کرده است. سالن فدراسیون کشتی دندان لقی بود که ما آن را کشیدیم. شمشیربازی تا چند وقت قبل وضعیت بدی داشت، اما حالا این ورزش یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک است. باید روی ورزش‌هایی مثل شمشیربازی سرمایه گذاری شود. شمشیربازی می‌تواند سبد طلای ورزشی کشورمان در المپیک باشد. اخیرا علینژاد یک سالن را به ما معرفی کرد و ما نیز برای آنجا مبلغی را در نظر گرفته ایم تا زمانی که این سالن در اختیار ما قرار گرفت آنجا را به یک کمپ شمشیربازی بزرگ در سطح آسیا تبدیل کنیم. تمام رقبا از شمشیربازی ایران می ترسند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار