۶۰ درصد تاثیر معدل در کنکور، کفه عدالت را سنگین می‌کند یا بی عدالتی را؟!

قرار است تاثیر معدل در کنکور ۶۰ درصد شود؛ مصوبه‌ای که مسئولان معتقدند کفه عدالت را سنگین‌تر می‌کند و برخی خلاف این نظر را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور و مناقشه‌هایش همواره دغدغه‌ داوطلبان کنکوری، مردم و مسئولان بوده است. این مناقشات باعث شده در چند سال گذشته کفه بی‌عدالتی این تورنومنت ملی از کفه عدالت آن سنگین‌تر شود که نمونه بارز آن بی‌جایگاهی داوطلبان کنکوری شهرستانی و حضور داوطلبان مدارس دولتی در تک رقمی‌های کنکور است.  

کوس رسوایی این معضل هر سال در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری به صدا درمی‌آید، گوش مسئولان را کر می‌کند، توان داوطلبان مناطق محروم  را می‌گیرد و امید والدین کنکوری‌ها را ناامید می‌سازد. مسئول امر و تصمیم‌گیر در این زمینه یعنی ارگانی به نام «شورای عالی انقلاب فرهنگی» در راستای وظایف مصوب و قانونی خود در سال جاری به مسائل و چالش‌های کنکور ورود کرد و ۵ سیاست را برای ساماندهی کنکور مصوب کرده است.  

یکی از این سیاست‌ها تاثیر ۶۰ درصدی معدل در پذیرش داوطلبان کنکوری است. در این رابطه منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سیاست‌های ساماندهی کنکور تصویب شد حداقل ۶۰ درصد به سابقه تحصیلی و عمق یادگیری این امر تخصیص داده ‌شود، آزمون تخصصی که همان آزمون سراسری کنکور است نیز ۴۰ درصد نقش خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:


این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بخشی هم به ارزشیابی و اندازه گیری استعداد، هوش و شخصیت شناسی اختصاص داده شد. در مجموع این سیاست به این صورت جمع بندی شد که، ملاک پذیرش داوطلبان مشتمل بر نتایج سابقه تحصیلی یادگیری، مطالب دروس و عمق یادگیری، آزمون سنجش تکمیلی تخصصی (کنکور سابق) و آزمون هوش و استعداد با ویژگی‌های زیر خواهد بود. سوابق تحصیلی سال آخر دانش آموزان به میزان حداقل ۶۰ درصد از معیار پذیرش و آزمون تخصصی تکمیلی به میزان حداکثر ۴۰ درصد معیار پذیرش خواهد بود.

گزارش فردا ///۶۰ درصد تاثیر معدل در کنکور، کفه عدالت را سنگین می‌کند یا بی عدالتی؟!

واکنش داوطلبان به تصویب تاثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور

اما واکنش کنکوری‌ها به تصویب این سیاست مثبت نبود و برخی از آن‌ها مخصوصاً دانش آموزان مناطق محروم معتقدند این سیاست آتش بی‌عدالتی‌ها را برمی‌افروزد و باعث نارضایتی داوطلبان می‌شود.

یکی از داوطلبان کنکوری در این باره نوشت: باید از هم اکنون با ایجاد کمپین لغو تاثیر قطعی معدل جلوی فاجعه را گرفت همه باهم برای ایجاد عدالت می‌توانیم مانع ظلم و بی عدالتی گسترده بشویم. دانشگاه رفتن و رتبه برتر بودن حق هر داوطلب هست با طرح ظالمانه و عیر عقلانی آینده را از بچه‌های مناطق محروم نگیرید.  

داوطلبی دیگر نوشت: ما در شیراز منطقه متوسط شهر اینترنتمان انقدر ضعیف است و قطع و وصل می‌شود که مجازی درست متوجه نشدیم. شرط معدل نهایی ۶۰ در صد را بردارید. شرط معدل ۶۰ درصد تیر ناحق است.  


بیشتر بخوانید:


یک داوطلب دیگر نیز گفت: در امتحانات نهایی دوازدهم به طرز شدیدی تقلب هست. با این تقلب کسانی که معدل ۱۸ گرفته اند باید فکر رسیدن به رشته و دانشگاه خوب را از سرشان بیرون کنند. کنکور یک معیار عادلانه است چرا می‌خواهید آن را حذف و استرس مدام به داوطلبان کنکوری بدهید.

داوطلب دیگر نوشت: ممکن است فردی نتواند با مشکلات فعلی خوب درس بخواند و معدل مطلوب کسب کند. اما شاید بتواند در سال‌های بعد حتی با معدل پایین رتبه تک رقمی کنکور  بشود.  

داوطلبی دیگر نوشت: حرف ما این است سهمیه‌ها حذف شود، ولی مسئولین تاثیر ۶۰ درصدی معدل را اضافه می‌کنند. با این نظام آموزشی با زندگی و آینده یک فرد یا انسان بازی می‌کنید. دانش آموزی که تمام آرزوهایش را جمع کرده تا دکتر بشود دوازده سال درس خوانده است.   امتحان نهایی نه، اینترنت ما قطع و وصل میشد من امسال از دوازدهم هیچی نفهمیدم.

یک دانش آموز کنکوری دیگر اشاره کرد: واقعا باید تاسف خورد برای مسوولان بی کفایت به جای درست کردن همه چیز را خراب می‌کنند. ۶۰ درصد تاثیر قطعی برای امتحان‌های نهایی که پر از تقلب است. به نظر ما کنکوری‌ها ۳۰ درصد مثبت هم زیاد است. سر امتحان نهایی راحت می‌شود گوشی برد و تقلب کرد.

گزارش فردا ///۶۰ درصد تاثیر معدل در کنکور، کفه عدالت را سنگین می‌کند یا بی عدالتی؟!

یک داوطلب روستایی نوشت: کمر دانش آموزی که در روستا و یک مدارس پایین تحصیل می‌کند را می‌شکنید. با این ۶۰ درصد در حال درست کردن اوضاع هستید یا خراب کردن؟ با این اقدام همه به مدارس غیر دولتی می‌روند و با مقداری پول معدلشان را بالا می‌برند. کسانی هم که پدرانشان پول دارند در مدارس غیر دولتی درس می‌خوانند و در نهایت هم کسانی دکتر مهندس می‌شوند که توانایی ندارند.


بیشتر بخوانید:


داوطلبی دیگر نوشت: در مدارس غیر انتفاعی به صورت کیلویی نمره می‌دهند و با این ۶۰ درصد تاثیر معدل مشخص نیست قرار است چه بر سر دانش آموز بیاید. من دانش آموز روستایی هستم و با شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس‌ها مشکلات زیادی دارم حداقل این ۶۰ درصد را برای دانش اموز شهری بگذارید نه روستایی. این سیاست نهایت بی انصافی است.

دفاعیات مسئولان در برابر انتقادات به تاثیر ۶۰  درصدی معدل

اما در مقابل این انتقادات کبگانیان می‌گوید: درباره اطمینان پذیری و امنیت امتحانات نهایی با آموزش و پرورش رایزنی کرده ایم.  برای اطمینان پذیری و امنیت امتحانات نهایی مسئولین آموزش و پرورش اقدامات خوبی را پیشنهاد داده اند. طراحی سوال، رمز گذاری و ارسال خیلی با فاصله کم به دلیل مشکلات فضای مجازی در نظر گرفته شد تا خدشه و ضعف اطمینان از انتشار سوالات برطرف شود. اقدام دیگر نظارت‌ها بر نحوه برگزاری امتحانات نهایی است که مراقبین و سایر روش‌های نظارت رصد می‌شوند. وزارت آموزش و پرورش و وزارت اطلاعات ملاحظات لازم را ارایه کردند و بر اساس این گزارش‌ها انجام این کار شدنی است. با توجه به گزارش حذف مطلق تقلب در امتحان در دو سال اخیر که توسط آموزش و پرورش ارایه شد راضی کننده است.

او ادامه داد: با توجه به امکانات فضای مجازی برای ارسال سریع سوالات امتحان نهایی تقلب کاملا قابل کنترل می‌شود. جدا شدن حوزه‌های تصحیح سوالات، جدا شدن سربرگ ها، اسکن کردن و توزیع تصادفی سوالات از جمله سایر اقدامات است. سوالات به صورت رندم در استان‌های مختلف توزیع می‌شود و به این ترتیب کسی که برگه امتحان را امضا می‌کند نمی‌داند این برگه متعلق به کدام دانش آموز از کدام استان است. اصولی را برای استاندارد گذاری اقدامات آموزش و پرورش انجام می‌دهیم تا تصحیح برگه امتحان هم سلیقه‌ای نباشد. راهنمای تصحیح هم برای امضا کنندگان سوالات ارسال می‌شود که به طور از اعمال سلیقه باشد. امنیت آزمون هم بیشتر فیزیکی است.


بیشتر بخوانید:


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور  اظهار کرد: اعمال این سیاست مربوط به سال‌های بعد از کنکور ۱۴۰۰ است و هنوز زمان اعمال آن‌ها اعلام نشده است و داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

گزارش فردا ///۶۰ درصد تاثیر معدل در کنکور، کفه عدالت را سنگین می‌کند یا بی عدالتی؟!

نگرانی داوطلبان ناشی از چیست؟

با نگاهی به گلایه‌های داوطلبان می‌توان به مسائلی پی برد که در زیر پوست شهر ریشه دوانیده است و هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود. مشکلاتی مثل اختلاف سطح مدارس غیردولتی و دولتی که تاب و توان را از دانش آموزان مدارس دولتی و معمولی گرفته و انگیزه‌ای برای دانش آموز روستایی باقی نگذاشته است. مشکلاتی از قبیل نمره و معدل خریدن در برخی مدارس غیردولتی که همچون غده‌ای سرطانی در حال پیشرفت است  و گویا مسئولان هم توان مقابله با آن را ندارد.  

با توجه به این مشکلات شاید گزافه‌گویی نباشد که گفت با این تصمیمات عده‌ای که قشر متوسط جامعه هستند و توان حضور در مدارس پولی را ندارند در کنکور هم نمی‌توانند به علایق و سلایق خود دست پیدا کنند و در واقع باید گفت سد نرسیدن و نساختن آینده برای دانش آموزان مناطق محروم محکم‌تر می‌شود.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۳:۴۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
به جای حذف سهمیه ها ...!!! تاثیر قطعی الان اگ مشکل تهیه کتاب های کنکور بود کتاب های امتحان نهایی هم اضافه شد . با جای استرس ۱ امتحان استرس ۱۰ ها امتحان هم اضافه شد . البته که تقلب و رانت بازی در امتحان نهایی راحت تره ... و بی عدالت ترین تصمیمی که میشد گرفته شد . تاثیر مثبت قطعا حق هیچ فردی رو ضایع نمیکرد .
Iran (Islamic Republic of)
علی یاری
۱۹:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
پرسیدن نداره ، ظلم آشکاره
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۲:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
این مصوبه باید لغو بشه کلی پارتی بازی میشه واسه این قانونی که گذاشتن حداقل درصد امتحان نهایی رو کمتر کنید ۶۰ درصد واقعا ظلمه این کار فقطططط باعث میشه اونایی که توعه اداره اموزش و پرورش پارتی دارن قبول بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
من ۴۵ سال سن دارم نه دانش اموزم و نه قصد ادامه تحصیل دارم مطالب را بیطرفانه و بر اساس تجربه مینویسم - یکی از راههای پشرفت جامعه این است که همه افراد جامعه امید به پیشرفت و ترقی در جامعه را در هر سنی داشته باشند
این امید به اینده باعث میشود که فرد برای داشتن شغل و کار و زندگی بهتر تلاش بیشتری کند حتی اگر نتوانسته باشد به دانشگاه راه پیدا کند همینقدر که امید به ادامه تحصیل داشته باشد باعث افزایش تلاش وی خواهد شد با طرح حذف کنکور و رفتن بخش خاصی از دانش اموزان به دانشگاه امید به پیشرفت از بخش زیادی از افراد گرفته شده و کاهش تلاش برای یادگیری و ارتقا کاری بالاخص در بخش صنعت را در پی خواهد داشت همچنین تجربه های مشابه در کشورهای دیگر دنیا افزایش امار جرم را در پی داشته لطفا نسل جوان کشور را از اینده نا امید نکنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۵۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
الان خداییش منی ک تقلب نکردم با اونی ک تقلب کرده نباید فرق باش مگ من خودم تقلب کردن دیگران نمیدیدم منی ک جدعت نداشتم‌موبایل ببرم و شرافتمندانه امتحان دادم چرا باید اب اونی ک تقلب کرده عقب بیفتم
Iran (Islamic Republic of)
علی سوسنی
۱۷:۲۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
این طرح نباید اجرا بشه چرا؟چون مدارسی غیر دولتی معدل بالا به دانش آموزاش میدن و مدارس دولتی و خیلی راحت رتبه بالایی قبول میشن و در حق بقیه ظلم خواهر شد و حتی کسی که در آموزش و پرورش یا حتی در مدارس دولتی پارتی داشته باشه اونم معدلش بالا میشه و رتبه بالایی میگیره که این باعث میشه کسایی که واقعا حقشونه کسایی که تلاش کردن کسایی که در مناطق روستایی و محروم هستند ظلم بشه ودیگه انگیزه ای برای درس خوندن نداشته باشن و حق و ناحق میشه و کسایی در دانشگاه خب قبول میشن که هیچ سوادی ندارند و باعث بحران در کشور میشه لطفا این طرح رو باطل کنید لطفا لطفا باطل کنید!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
به ضرر اونایی که بعد مدت ها میخوان کنکور بدن خصوصا نظام قدیم ها که سوالات نهایی ۹۶ ۹۷ ۹۸ کلا لو رفته بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۵ ۲۰ دی ۱۴۰۰
من سرطان داشتم نتونستم درس بخونم پولم نداشتم کتاب بگیرم و معلم خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۳ ۱۸ دی ۱۴۰۰
۶۰درصد قطعی کنکور واقعا ظلم در حق دانش اموز هست.چون شاید کسی نتواسته در سه سال متوسطه دوم درس بخواند و بتواند در سال های بعد خودشو برسونه ولی اینجوری فقط فرصت های دوباره رو از ما دانش اموزان میگیرند.و به نفع کسایی میشه که داخل مدرسه های غیر انتفاعی هستند و مثل اب نمره میگیرند.یکی مثل خودم امسال مشکلاتی داشتم که نتونستم درس بخونم و میخواستم سال دیگ درس بخونم که این موضوع را متوجه شدم و واقعا ظلمه.
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۱:۳۱ ۱۱ دی ۱۴۰۰
پس وضعیت کسایی که پشت کنکور موندن چی میشه کنکور تغییر نکند اگه تاثیر معدل بلا برود خیلی بد میشه و بی عدالتی کامل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
واقعا تاثیر ۶۰ درصدی خیلی بده _ظلمه
Iran (Islamic Republic of)
پویا هاشمی
۱۱:۱۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
این مصوبه فقط از چاله در آمدن و در چاه افتادنه.مشکل کنکور با این تغیراته بی پایه و اساس اصلا درست نمیشه و فقط بدترش میکنه و مافیاهای ترمیم معدل و مدرسه غیر انتفاعی و هزار جور کتاب و کلاس مخصوص امتحانات راه اندازی میشن و با این کار به مافیا ها کمک کردین نه به دانش اموزا.میدونید کی بیشتر از همه ضرر میکنه؟؟بچه هایی که توانشو ندارن اینقدر هزینه کنن.آمار افسردگی و خودکشی بالاتر میره و هزارجور فساد دیگه.این کار فقط استرس و فشار رو چند برابر میکنه و مایی که از بچگی بهمون یاد دادن برای نمره نخون الان باید سره هر امتحان خودمونو زجر کش کنیم که باید20بگیریم تا از گردونه رقابت حذف نشیم و بتونیم توی دانشگاه های تاپ آیندمونو بسازیم...لطفا با این تصمیم هاتون آینده و اهداف بچه های این مرزو بوم رو به تباهی مطلق نکشید..
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۴:۵۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
ما مخالفیم ما دانش اموزان مخالفیم .شما نمیتونید هرجور که خودتان دوست دارید با اینده و رویاهایمان بازی کنید...همه ما انسانیم فرض کنید یک معلم عزیزی از روی خطای انسانی برگه ی فردی را اشتباه تصحیح کند.حال بر سر آن فرد چه می آید؟اما کنکور را دستگاه های مطمِن و بدون خطا تصحیح میکنن.مطمِن باشید کمپین های بزرگی راه میندازیم و از اجرایی شدنش جلوگیری میکنم.ما عدالت آموزشی می خواهیم نه بی عدالتی.اگر خواهان عدالت اموزش هستید سهمه های ایثارگران و رزمندگان وخوانواده شهدا و...رو بردارید.آرزوی کمی تفکر و تعقل برای مسِولان..یا حق
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بااجرای این مصوبه ۹۷درصدداوطلبان عملا هیچ گونه شانسی برای قبولی دررشته های پرطرفدار ندارند حتی اگرکنکورراعالی بزنند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
هدف ازاین مصوبه هرچیزی می تونه باشه به جزعدالت
اصلانظرات داوطلبان براشون اهمیت نداره فرقش با دیکتاتوری چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اونایی که از این طرح ناعادلانه حمایت میکنن یه زحمت بدن به خودشون برن یکم مطالعه کنن این طرح فاجعه است فاااجعه
باز برای کنکور فعلی اگه تلاش کنی به یه جایی میرسی با این طرح از اولم راهو درست بیای تهش چهار تا بچه پولدار که چندصد میلیون خرج کردن یا با پارتی و تقلب نمره گرفتن جاتو میگیرن
نه به تاثیر قطعی معدل
نه به بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سلام به همه لطفا تا ۱۴۰۴ یا کنکور را کلا حذف کنید یا این معدل ۶۰٪را اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اگه فکر میکنی این طرح رو با همین سوالات آبکی نهایی اجرا میکنن باید بگم زهی خیال باطل
تا الآن اگه با غول کنکور طرف بودی از این به بعد با اژدهای امتحان نهایی طرفین
این طرح اگه اجرا شه فقط بچه پولدارا قبول میشن الکی حمایت از طرحی نکن که عدالت آموزشی رو ریشه کن میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تاثیر معدل خیلی هم عدالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
آره خب کسی که با تقلب نمره مفت بگیره یا اونیکه تو یه مدرسه با شهریه چند ده میلیونی درس خونده معلومه که همچین حرفی میزنه
کجاش عدالته؟ اینکه معدلای نوزده هم ضرر میکنن چه برسه به بقیه؟ اینکه به پشت کنکوری ها و بچه های مناطق محروم اصلا توجهی نشده؟اینکه فشار روحی و مالی وحشتناکی به افرادی که چند سال از تحصیل دور بودن وارد میکنه و امید رو از خیلی ها که راه نجاتی جز درس ندارن میگیره؟اینکه رشته های پرطرفدار از اینم انحصاری تر میشن و فقط پولدارا میرسن بهش؟من نمیدونم شما چطور از همچین طرحی حمایت میکنین اصلا مطالعه کردین دربارش؟ تو خودتو بکشی بیستم بگیری با این تعداد معدل بیستی که داریم تازه برمیگردی به کنکوری فقط دروس اختصاصیه و به شدت سخت. اگه فکر میکنی از همین کنکور فعلی نمیتونی نتیجه بگیری با این طرح جدید باید قید دانشگاهو زد
Iran (Islamic Republic of)
مونس
۱۶:۲۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بچه ها اعتراض خودتون ب این طرح مسخره رو در سایت دیده بان و شفافیت عدالت ب گوش مسءولان برسونید .درسایت دیده بان و شفافیت عدالت قسمت مطالبه برید و درخواستتون رو بنویسید میتونید با این سازمان تماس بگیرید. هرکس ب اندازه سهم خودش تلاش کنه. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
عادلانه ترین راه همین روش فعلی برگزاری کنکوره
مردم این همه هزینه میکنن ،کتاب میخرن،کلاس میرن، حاضرن بخاطر هدفشون چند سال تلاش کنن بعد شما به همین راحتی همچین طرحی ارائه میدین؟؟؟
هر کسی ممکنه افت تحصیلی پیدا کنه و معدل خوبی نیاره باید راه جبران رو روش بست؟؟؟
ما به جز درس هیچ امید دیگه ای نداریم
با زندگی ما بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۵:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
امتحان نهایی هیچ وقت نمی تونه عدالت و امنیت کنکور رو داشته باشه.
تکلیف بچه های پشت کنکوری (قدیم و جدید) که با تاثیر 30 درصد مثبت فارغ التحصیل شدن چی میشه؟
این طرح باعث میشه معدل های بالای نوزده هم ضرر کنند پس نه اضطراب بچه ها کم میشه نه راهشون هموارتر
ولی تعداد زیادی ناعادلانه لگدمال میشن خواهشا به خودتون بیاید و انقدر با بیان این طرح های نسنجیده با روح و روان کنکوری ها بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
R
۲۱:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام به نظر من شرط معدل بهتره چون استرس کنکور رو کاهش میده ولی در این صورت امتحانات نهایی باید تستی باشه و محل برگزاری آزمون هم مانند کنکور باشد و هر مدرسه جداگانه امتحان نهایی برگزار نکنه که در این صورت امتحانات نهایی هم مثل کنکور عادلانه برگزار میشه
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۰۱:۱۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام من ی پشت کنکوریم ک رشته ام تجربی و میخوام انسانی شرکت کنم و معدل دیپلمم پایینه خیلی خسته ام همینجوریم خیلی استرس دارم ک با دیپلم تجربی باید کل درسای انسانی و بخونم و هزار تا مشکل از بیماری گرفته تا....دارم حالا گفتن تاثیر معدل ۶۰ درصد شده و باید معدلتو ترمیم کنی دیگه نمیرسم ب اخر خط رسیدم و اینجوری فقط ب فکر خود کشی ام اگر راس میگن سهمیه هارو حذف کنن ن این ک با چرخاندن و دیوانه کردن ما ب فکر پول دراوردن خودشان باشن انسانم آرزوست ای خداااااااااااااا ب فریاد برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوستان شده هروز برید سایت سنجش بگید با تاثیر بالا وقطعی معدل کنکور ۱۴۰۱مخالفید تا توجه کنن مطمین باشید تاثیرو ببرن بالا برا معدلای بالا هم سخت تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۰۹:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوستان سایت سجش درخواست بدین تو این شرایط کرونایی مخصوصا مخالفین
France
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
جالبه سالانه حدود ۲۰۰۰۰ نفر مدل بیست می گیرند و هر بار در کنکور حداقل ۱۰۰،۰۰۰نفر با معدل بیست در کنکور شرکت می کنند با تصویب این قانون حتی آن هایی که معدل بیست دارند شانس کمی برای قبول شدن دارند چه برسه به اونهایی که معدل زیر بیست دارند پس لطفن این بچه بازی هارا کنار بگذارید همین کنکور برامون مونده اونم خراب بشه با توجه به این حجم از نارضایت حتما مردم قیام می کنند پس لطفا خودتان را به خواب نزنید کنکور باید بماند و معدل کاری به کنکور نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
تاثیر ۶۰ درصد نهایت بی عدالتیه و اینو هر کسی متوجه میشه چقدر میخواید با روح و روان بچه ها بازی کنید؟ تکلیف بچه های نظام قدیم چی میشه ؟ کنکورو که تمدید نکردید این بچه ها با کلی هزینه نظام عوض کردن آیا با این فرصت کم میتونن به کتابایی که اصلا آموزش ندیدن تسلط پیدا کنن؟
بچه ای که همه عمرش سرش تو کتاباش بود و تو مدرسه تیزهوشان درس خوندو فقط به علت بیماری نتونست کنکور بده الان کتابهای نظام جدید تهیه کرده و داره میخونه برای ۱۴۰۱ و نمیدونه مسئولین چه خوابی براش دیدن تکلیفش چی میشه؟ شما با این طرحتون فقط با روح و روان بچه ها بازی می کنید چرا کاری می کنید که این بچه و هزاران بچه مثل اون به فکر خودکشی بیفتن؟ هر کسی حق داره با تلاش به رشته مورد علاقه اش برسه چرا باید راه ها رو به روش ببندن...
از خدا بترسید و با این تصمیم های نسنجیده بچه های ما را به کام مرگ نبرید...
Georgia
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تموم شد ، وقتی یه تصمیمی بگیرن هیچی جلودارشون نیست ، یه بهونه ای جور میکنن براش
France
کیمیا
۱۲:۵۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اگه عدالت براتون مهمه سهمیه ها رو حذف کنین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
99%کامنت ها مخالف هستن
یعنی داوطلبا مخالفن
ولی مسولین موافق
#مردم_سالاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
در امتحانات نهايي بي عدالتيهبزاريد بگم بعدش مي فهميد. ديشب جايي بودم يکي بهم گفت که وقتي نمره درسش اومد 17 شده بود ولي اعتراض زدش و 20 شد.درس ديگه اي هم همين اتفاق افتاد.خود رييس سازمان سنجش گفتش که 20 در صد اعتراضا منجربه تغيير نمره ميشهيعني يک پنجم آمار کمي نيست خود دبير دين و زندگيم بهم گفتش که من روزي 300 200 تا برگه تصحيح مي کنم اگه براش بخوام وقت بزارم که نميشه يکي ديگه بهم گفتش که حوزه امتحاناتمون مدرسمون بودش راحت تقلب مي کرديم اين عادلانست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
وقتی یه کاری انجام میشه که ایندمون رو تعیین میکنه خوبه حداقل یه نظر سنجی بشه نه اینکه سرخود یه چیزی تعیین بشه شمایی که قراره کنکورو حذف کنید و امتحانات نهایی رو برگذار کنید اول یه سر به حوزه های نهایی بزنید تقلبو جمع کنید بعدش حرف از حذف کنکور بزنید تنها ازمون عادلانه کنکوره شما میخواهید نا عادلانه کنید؟؟حذف کنکور بزرگترین ظلم در حق دانش اموزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
من سال۹۷ دیپلم گرفتم اون موقع درس مهم نبود برام الا خبر مرگم بعد از سربازی ، تازه فهمیدم درس چیه ..... حالا با اون معدل داغونم که واسه کنکور ۹۷ تاثیر خاصی نداشت باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بی عدالتیه محضه من الان معدلمم خوبه ها ولی هم دیدم هم شنیدم....دبیر خودمون که مصحح نهایی بود میگفت خیلی از مصححا بودن که با خودکار آبی ورق رو درست میکردن و نمره میدادن....لطفا بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
صادقانه بگم اگر این قانون تصویب بشه من بعد از ۳ سال تلاش برای کنکور مجبور به خودکشی خواهم بود...تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
همه کامنت ها رو خوندم اما یه کامنت واقعا عالی بود ... همین که برید اداره و برگردید ما راضیم . فقط اوضاع رو خراب نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
وقتی ابزار سنجش داوطلبان رو زیاد میکنن یعنی دارن پذیرش رو پیچیده تر میکنند تا آقازاده ها با دور زدن کنکور بتوندد بهترین دانشگاه ها برن و بچهای بدبخت قبول نشن ... متاسفانه آقازاده ها نمیتونن از پس کنکور بر بیان پس باید یه راهی برای خودشون ایجاد کنن و آن را طوری عنوان میکندد که انگار عین عدالت است..
Iran (Islamic Republic of)
داوطلب کنکور
۲۰:۱۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
این بار مافیای کسب معدل و امتحانات نهایی میخواید راه بندازید ؟؟ میخواید جیب مدارس غیرانتفاعی رو پر پول کنید ؟
باز چند نسل دیگه رو میخواید بدبخت کنید و از جیب مردم تجارت راه بندازید ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
سهمیه ها کم بود،حالا 60 درصد سوابق تحصیلی هم بهش اضافه شد.
وااااااقعا نمی دونم در مورد این مسئولین مدیر و مدبر چی بگم.
به قول شاعر سکوت میکنم که این سکوت منطقی تره.
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
ایشون باید به دانش اموزان و دانشجویان احترام بگذارند و برای نظر آنها ارزش قائل بشن وقتی ۹۰درصد مخالف تاثیر معدلن این که دیگه جای بحث نداره نباید تاثیر بدن نمیدونم ایشون هدفشون چیه با این سیاست هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
مخالفم کنکور باید باشه این معدل های خرکي پر از تقلب و پارتی بازی برای دانش آموزانی که خیلی پاچه خواری می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
واقعا در یک جمله =نهایت بی عدالتی است این کارو با ما نکنید نابود میشیم اخه ۶۰ درصد فقط بچه پولدار مثل همیشه ما هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
شما قرار بود سهمیه‌بندی ها را سامان دهی کنید حالا اومدن اونکار نکردین که هیچ تازه بدترش هم کردین تایثر ۶۰درصد معدل یعنی دانش آموزان مناطق محروم و بااستعداد و دانش آموزان فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
احتمالا بچه های بعضی ها که درس خون نیستند تو مدارس عادی و تو غیر انتفاعی درس می خونن و هیچ سهمیه ای ندارن می خوان با این کار بچه هاشون را بفرستن رشته های خوب و بعد از یکی دو سال دوباره بگن این طرح اشتباه بو ده در حالیکه کار خودشون را انجام دادن و ضرر را بقیه متحمل شدند
Iran (Islamic Republic of)
amirmahdi
۲۲:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
نه خیر . اون مسئولینی که این تصمیمات رو میگیرن هیچ سررشته ای از این چیزا ندارن . با کم کردن سهمیه کنکور بی عدالتی هم بیشتر شده چون توی امتحانات نهایی مثل کنکور سراسری عدالت در حوزه های آموزشی بدرستی برقرار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
مسئولین بی کفایت!چرا اینقد بهمون استرس وارد میکنین...چرا نمیزارین تو این بدبختی یه خاکی به سرمون بریزیم...من و اونایی که الان پشت کنکورن و هیچ اطلاعی نداشتن باید چیکار کنن...یا بیچاره اونایی که الان دارن دبیرستانشونو تو فضای مجازی درس میخونن و در اصل هیچی تا حالا نفهمیدن....
اهای مسئول جان مادرت خودتم میدونی از مسئولیت هیچی سرت نمیشه جان عزیزت دست به هیچی نزن بزار بچه های بدبخت شهرستان تنها امیدشون ک کنکوره هستو ناامید نکنین..بقران هیچی نداریم تنها راهمون درس خوندنه..✋
Iran (Islamic Republic of)
ثاقبه
۲۱:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
نمیدونم؟! فقط میدونم امید به جبران و حرکت رو از خیلیها میگیره. یه جورایی مثل عدم پذیرش توبه و جبران گناهانه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اگه میخوان تاثیر معدل ۶۰ درصد باشه باید برا کنکور ۱۴۰۴ باشه یعنی دانش آموز هنوز وارد مقطع متوسطه نشده در ضمن آیا کلاس های اموزشی سراسر کشور یکی است در این صورت دانش اموزان مناطق محروم معدل خیلی کمی کسب میکنن هر چه بگن امنیت امتحانات نهایی خیلی بالات و تقلب خیلی بالاست و سخت گیری همه حوزه ها مثل هم نیست از طرفی کنکور فقط یک امتحان ۴ ساعته است در صورت امتحانات نهایی حدود ۱۲ تا ۱۳ میشه و از طرفی باید همه دروسی که برا کنکور میایند باید در کل سه سال دوره متوسطه نهایی باشن تا بتوان در مورد معدل کتبی صحبت کرد نه اینک فقط سال سوم آخه مگه کنکور فقط از سال سوم میاد که این خود شک و شهبه زیادی ایجاد می کند در صورتیکه باید هر سه سال امتحانات پایان سال نهایی باشن و از طرفی بجای استرس به دانش اموزان و داوطلبان لطفا سهمیه‌بندی هارا سامان دهی کنید از اول هم هدف سامان دهی سهمیه‌بندی ها بود یک دفعه راه را کج کردن و این گزینه را که خواب دیدن میخوان اجرا کنن واقعا این ظلم به دانش آموزان مستعد مناطق محروم...
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۲۱:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
این ازاین همه سهمیه... این همه بی عدالتی... یه بی عدالتی دیگه اضافه شده بنام تاثیر معدل... الله اکبر ازاین همه بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
میشه شما اصن کاری نکنید بخدا سنگین ترید /:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
هالا اومدیم یکی اصلا دبیرستان درس نخوند بعد پشیمون شد تا سخت بخونه هالا اون 60 درصد رو چجوری جبران کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
حالا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
یعنی چه که قراره تاثیر معدل ۶۰ درصد باشه
بعضی ها معدلشون خوب نیست ولی واسه کنکور درس میخونن رتبه خوبی میارن،من خودم به معدلم خوب نیست،ولی دارم واسه کنکور میخونم
همه چیز که نمره بالا نیست

عدالت آموزشی کجا رفته پس؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
کنکور ی کار ناعادلانه چه برسد به 60 درصد کشتن استعدادها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
من میخوام بعد از 9 سال کنکور بخونم.
معدلمم خیلی پایین بوده.
بنظرتون با این 60 درصد میتونم اصلا؟؟؟؟؟؟
لطفا به تمام اقشار و تمام ابعاد توجه کنید.
خود کنکور عادلانه ترین روش ممکن هستش
Japan
mortza
۱۹:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خدا رو خوش نمیاد چی از جون ما دانش اموزها می خواهید اون از نظام اموزشی پوسیده این هم از طرز فکر مسولین کم خرد توی که این تصمیم گرفتی به فکر ماها که قشر ضعیف جامعه هستیم با هزار مشعقت درس خوندیم و کتاب تهیه میکنیم بااون خودکار ناعدالتی که دست گرفتین هر بلای دوست دارین سر ما بیارید ما که گردنمون از مو باریکتر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
من ۱۴۰۱ کنکور دارم
نظرم اینه که تا زمانی که عدالت آموزشی در همه‌ی کشور برقرار نشه همین کنکور باشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
داوطلب
۱۹:۳۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
لطفا کاری نکنید.... همین که برید اداره و برگردید ما راضیم . فقط اوضاع رو خراب نکنید
نمیخوایم به هیچ کنکوری کاری داشته باشید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
نه
باریکلا
خوشم امد
Iran (Islamic Republic of)
نصرتی
۱۹:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام
تأثیر 60 درصدی معدل خیلی عادلانست،چون افرادی هستند که توی دوازده سال عملکرد خوبی توی درس ها ندارند و در سال آخر با گرفتن فیلم های آموزشی که مافیای کنکور راه انداخته است موفق می‌شوند بهترین رشته قبول شوند،
و افراد بااستعداد که توی دوازده سال دانش آموز ممتاز بوده اند و معدل خوبی کسب کرده‌اند پشت کنکور میمانند و نمی توانند به دانشگاه راه پیدا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
M.p
۰۹:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
نصرتی جان اگه میشه الکی جوسازی نکن. کی گفته ۶۰٪عادلانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
کنکور را ور دارید این رنجی برا بچه ها است این نظام آموزشی بی کفایت است من خودم دانش آموز هستم باید کتاب های ۳ سال رو بخونی اهل روستا هستم سال دوازدهم هم چیزی یاد نگرفتم بخدا دلتون به حال ما بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
والا بخدا خستمون کردن هرسال با یه چالش جدید رو بروییم.آخه گناه مایی که پشت کنکوریم چیه؟وقتی بما میگن معدل تاثیری نداره و ما بیخیال از معدل دیپلم،کنکورمونو ملاک قرار میدیم و غافل از اینکه احتمال پشت کنکوری بشیم و بیفتیم توی ۶۰درصد تاثیر معدل ...بابا بجای این کارا سهمیه هاتونو حذف کنین،راه های ورود فرعی به دانشگاهای بزرگ و رشته هایی مثه پیراپزشکیو ببندین،خرید و فروش صندلی های دانشگاها و رشته های پر متقاضیو ببندید...
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۹:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
نه اینجوری بهتری چون کنکور تنها فقط۴ساعته بهتره که سهم معدل بیشتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
کمی فکر کن
انسانم آرزوست
من خودم نظام قدیمی ام میخوام 1401 کنکور بدم،میشه بگی من چه خاکی واسه معدل تو سرم کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
من خودم کنکور رو پشت سر گزاشتم و قبول شدم ولی باید کنکور به شیوه ای دیگر برگزار شود. استرس ناشی از کنکور تاثیرات مخربی بر دانش اموزان وارد میکند همچنین اگر کسی روز کنکور مریض شود یک سال دیگر باید درس بخواند. همچنین هزینه های کتاب و ازمون های ازمایشی و... از طرف دیگر مناسب خانواده های کم درامد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
با گزاشتم قبول شدی!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
من خودم چند سال پیش امتحان نهایی داشتم و مث ماس تقلب میکردم حالا من نمیدونم شما چطور میخواین جلو تقلب بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
واقعا خسته شدیم هرروز یه چیزی میگید ما خودمون کلی استرس چیزهای مختلف رو در این شرایط کرونایی داریم واقعا تحمل اینکه شما هر روز یه قانونی تصویب کنید و یه چیزی رو بگید نه خودمون و نه خانواده هامون نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
من به عنوان یک معلم که در جریان امتحانات نهایی هست میگم که این امتحانات با تقلب شدید همراهه و تاثیر اون در کنکور ظلم به دانش آموزان درسخون و درستکار و گسترش تقلب هستش .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
من به عنوان یک معلم که در جریان امتحانات نهایی هست میگم که این امتحانات با تقلب شدید همراهه و تاثیر اون در کنکور ظلم به دانش آموزان درسخون و درستکار و گسترش تقلب هستش .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
من به عنوان یک معلم که در جریان امتحانات نهایی هست میگم که این امتحانات با تقلب شدید همراهه و تاثیر اون در کنکور ظلم به دانش آموزان درسخون و درستکار و گسترش تقلب هستش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اگر هم قرار هس تاثیر قطعی بشه اول با ۲۰ درصد شروع کنن اگه موفقیت آمیز بود بکنن ۶۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
تاثیرش الان 30 درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
۳۰ درصد مثبته نه قطعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اگر هم قرار هس تاثیر قطعی بشه اول با ۲۰ درصد شروع کنن اگه موفقیت آمیز بود بکنن ۶۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اگر هم قرار هس تاثیر قطعی بشه اول با ۲۰ درصد شروع کنن اگه موفقیت آمیز بود بکنن ۶۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
از من که گذشت...
کنکور دادم،دانشگاه رفتم،سربازی رفتم،الانم بیکارم
ولی واقعا تو کنکور به شهرای کوچیک و مناطق محروم ظلم میشه چون مدارس خوبی ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
منم لیسانس دارم ولی شغلم مسافرکشیه متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۷:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
مشکل نظام آموزشی است نه صرفا کنکور ... در این نظام آموزشی، اکثرا کشف نمی‌کنند که چه کسی هستند و استعدادشان چیست و باید چه کار کنند ...
دلم برای خودم و میلیون ها کودک و نوجوان و جوان ایرانی میسوزه که اینطور تلف شدیم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی با بهترین دبیرا شهر آموزش می بینند ما که در روستای محروم زده با بد ترین دبیرا داریم کار می کنیم .یه جمع و تفریق رو به سختی حل می کنیم آن وقت از تاثیر شصت درصد حرف می زنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اون دانش اموزی که تو روستا با کیفیت پایین تحصیل میکنه قطعا نمره امتحان نهایش در مقایسه با دانش اموزی که در بهترین مدرسه درس میخونه کمتر میشه در نتیجه این تاثیر معدل میتونه روحیه کنکوریش رو خراب کنه
معدل زمانی خوبه که کیفیت تحصیل در همه جای ایران یکی باشه.
وقتی معدل کم باشه دیگه نمیشه جبران کرد ولی کنکور بدون تاثیر معدل رو میشه چندین بار پشت سرهم داد تا قبول شد
به نظرم تاثیر معدل بی عدالتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
مجلس و دولتی که نتونه یه کنکور رو حذف کنه به درد جرز دیوار میخوره. من دانشجوام و کنکور رو گذروندم؛ برای بقیه‌ی کنکوریا متاسفم که باید این آزمون ابلهانه‌ی بی‌مصرف و ناعادلانه رو بگذرونند؛ یعنی زور گاج و قلم‌چی از دولت و مجلس روی هم بیشتره. خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
تنها راهش این هس که تو این مملکت بچه دار نشین تا حداقل بچه هاتون زجر نکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بخدا انگار ۸ تا کنکور برا امتحانات نهایی و یک کنکور تستی توان نداریم...با ما اینکار را نکنید تحمل نداریمممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
میشه دست به چیزی نزنید ؟مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
همه اینها درست اما آیا شما مطمئن هستید سر جلسه آزمون تقلبی صورت نمیگیرد ؟براستی با اینکار عدالت را ریشه کن خواهید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
برای کسب نمره خوب در امتحان تشریحی نیازمند معلم و تدریس خوب و عادلانه در سطح کل کشور هست...این سیاست ها برای کشور های پیشرفته میباشد که تمام اقشار جامعه از امکانات نسبی برخوردار هستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
برای کسب نمره خوب در امتحان تشریحی نیازمند معلم و تدریس خوب و عادلانه در سطح کل کشور هست...این سیاست ها برای کشور های پیشرفته میباشد که تمام اقشار جامعه از امکانات نسبی برخوردار هستند...
Iran (Islamic Republic of)
البرز
۱۵:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
,سلام ،دست این افراد دردنکنه که تازه متوجه شدن که مشکل کشور در نظام علمی کشور کجاست،شرط معدل عادلانه ترین راه ممکن برای برقراری عدالت اموزشی هست ،هر کس اهل درس خوندن باشه عیارش مشخص میشه ،نه اینکه با چهارتا تست لورفته بره دانشگاه بعدش دوتا معادله فیزیک ۉریاضی را بلد نباشه حل کنه ،حالا دیگه باید گفت گاو نر می خواهد مرد کهن ،من یکی زجر روزهای کنکور را کشیدم ،بعد ازچهل سال هنوز هم کابوس روز کنکور دارم ،همه اش هم وقت کم می اوردم ،تست یعنی بی عدالتی،تست یعنی حق خوری از دانش آموزی که تمام دوران درس خواندنش نمره اول بوده ولی الان کارگری ساده بیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
با تقلب های فراوانی که در مدارس میشه چه میکنی جناب عدالت محور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اونکه تو تشریحی خوب باشه، تست براش عین آب خوردنه. کنکور نشون میده درستون خوب بوده یا پارتی تون!
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۵:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
الان این قانونی که گذاشتن شامل چه کسایی میشه؟ چون این مثلا رمز گذاری امتحانات قراره امسال اجرا بشه و... ولی برای سالای قبل که نبوده من امسال سال دوم کنکورم هست و واقعا با این مسئله ما رو مضطرب میکنن. اون از کنکور پارسال که انگار میخواستن حقشون رو از دانش آموز بدبخت بگیرن اینم از امسال.
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۵:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
دوستان عزیز اینجا ایران هست و هیچ چیز روی اصول نیست و همه چی روی هواس
من ولی نظرم اینه که معدل نهایی بهتره و استرس رو کاهش میده ولی اینجا ایران و کانادا و ... نیست دوستان(:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
لطفا این کار رو نکنید پشت کنکوری های بدبخت چیکار کنن حالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
از دوستان میخواهم به کمپین نه به تاثیر قطعی معدل بپیوندند تا جلوی این فاجعه رو بگیریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
باید کسانی که سال ۱۴۰۰ و قبل آن امتحان نهایی داده اند و قصد کنکور مجدد دارند برایشان معدل تاثیر نداشته باشد زیرا آنها از این رخداد بی آگاه بوده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
چنتا از همکلاسهای دبیرستان من بعد چند سال میخوان کنکور بدن من سال ۹۱ امتحان نهایی شرکت کردم... سر جلسه انگار بچها مشورتی سوالا رو حل میکردن حالا میخواهند کنکور مجدد بدهند و معدل همه انها ۲۰ شده آیا این عین عدالت است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
کشورهای بی کنکور چند برابر ما پیشرفت کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
کشورهای بدون کنکور یک صدم ایران داوطلب دانشگاه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
برو بابا
ایران رو سهمیه بدبخت کرده
کنکور بد هست اما سوابق تحصیلی بدتره
نباید بد رو کنار گذاشت و به بدتر توجه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
معلم ها با دقت یک دستگاه تصحیح نمیتوانند امتحان رو نمره بدن و سلیقه توی نمره دادن خیلیه با این که کلید سوال هم جلوشون باشه میبینی اختلافات زیاده ....
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
نهااایت بی انصافی و ظلم در حق دانش اموزانه این تصمیم. ممکنه یکی مثل من که معدلم اصلا خوب نیست بعد از دو سه سال تصمیم بگیره کنکور بده تکلیفش با این شرایط چی میشه؟ جدای اون اینکه تقلب به صفر میرسه کشک محضه.همون سی درصد هم خیلی زیاده باید معدل رو کلا بردارن واقعا چرا اینقدر ظلم میکنن به بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
Binam
۱۴:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
امتحانات نهایی سراسر تقلب هست بدون هیچ شکی از زمان توزیع اوراق بگیر تا تحصیح و نمره دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بله فکر خوبه ولی نه معدل این یکی دو سال کرونایی که مدارس تعطیل بودن و هیچ امتحان دقیق و مستندی گرفته نشده و همش تقلب بوده و تقلب و سلیقه شخصی معلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
منظورشون امتحان نهایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
اصلا کسی که بتونه سوالات کنکور رو بخره سوالات امتحان رو راحتتر میخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بشینید یه طرح درست بدید، از چاله میندازینمون تو چاه، معدل فروشی داره بیداد میکنه،اونوقت می خواید معدل رو ملاک قرار بدید؟ مشکل اینه سطح سوالات بالا و زمان پاسخگویی بسیار کمه، سطح سوالات عمرا در حد کتاب درسی نیست و بسیار فرا تره، طراح کنکور دقیقا از قسمتی سوال طرح میکنه که نویسنده کتاب درسی گفته این بخش در آزمون های سراسری مورد سوال قرار نمیگیرد! یعنی کاملا معکوس، کنکور بهترین انتخاب برای ایرانه به شرطی که سطح سوالات هم سطح کتاب درسی باشه. معدل در هیچ صورتی نباید جای کنکور رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
نباید اونطوری بشه یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
باشگاه میشه پیشنهاد ما رو به مسئولین برسونید دانش آموزان دوازدهم اجازه داشته باشن یا در امتحانات نهایی خرداد شرکت کنند یا در امتحانات نهایی شهریور انوقت یکی مثل من وقتی توی شهریور ثبت نام میکنم توی تیر کنکور میدم و کل مرداد رو برای نهایی میخونم توی این کرونا دانش اموزها هم تعدادشون کمتر میشه سر جلسات امتحان نهایی هم کنکورم خوب میشه هم معدلم هم حوزه ها ی امتحانات نهایی خلوت تر میشه اگه اینجوری بشه من برای امتحانات شهریور ثبت نام میکنم و کلا خردادم هم برای کنکور آزاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۳:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
واقعا بچه های مناطق محروم دلتون به اینا خوشه ؟؟؟؟ اینا بچه هاشو دارن تو بهترین مدرسه های تهران درس میخونن چ میفهمن دبیرستانی که فقط ۳ تا معلم داره یعنی چی . حالا حتمن اقازاده های حلال زاده تست‌زنی شون ضعیف بوده حال کردن امتحان تشریحی بدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
واقعیت همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
کنکور خودش نماد بی عدالتیه بعد شما میگید این عدالته یا خیر؟
مثل اینه که به یکی بگید می خوای با اسلحه بمیری یا با چاقو.
این سوال غلطه باید بگی زنده می مونی یا میمیری.
Iran (Islamic Republic of)
یه روستایی
۱۲:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
من یه روستایی ام و نظام قدیمی
به دلیل بی کفایتی معلمان معدلم 12 هس و سال 94 دیپلم گرفتم
با بدبختی رفتم تهران کار کردم تا بتونم فیلم آموزشی و یه لپ تاب بخرم یه ماه هس که اومدم روستا مون و درس میخونم برای 1401 تا امروز طریق همین سایت متوجه فاجعه شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
انشا الله این کنکور لعنتی را کلا حذف می کنیم تا همه بتوانند درس بخونند.
مشکل مسئولین کمبود بودجه نیست کمبود عقله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
قبلا هر کی پول کلاس کنکور داشت و شاید مدرسه ی ضعیفی درس میخوند هم میتونست قبول بشه ...

ولی الان هم پول کلاس امتحان نهایی سه سال و پول کلاس کنکور و پول معلم خصوصی لازمه تا موفق شد ...


کلا نابود میکنید قشر ضعیف جامعه رو
۱۲
آخرین اخبار