حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

دفاع از حریم ولایت رسالت ویژه زینب کبری(س) بود

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: رسالت ویژه حضرت زینب کبری(س) دفاع از حریم ولایت و امامت بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه شب رحلت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: وقتی خبر جسارت و دست اندازی دشمن به حریم پاک این بانوی بزرگوار منتشر شد، مسلمانان از اقصی نقاط جهان با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف وارد صحنه شدند و با تمام قدرت از این حریم پاک و مقدس دفاع کردند.


او افزود: کسانی که برای دفاع از حریم پاک حضرت زینب (س) وارد صحنه شدند هم زبان نبودند، ولی در سنگری واحد و با دل‌هایی سرشار از عشق به اهل بیت (ع) به مبارزه با دشمن پرداختند و دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند.


سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: عشق به حضرت زینب (س) ارتشی بزرگ در منطقه شکل داد که ارتشیان آن از اقصی نقاط دنیا بودند و با این عشق و اتحادی که داشتند توانستند حماسه‌ای بزرگ در تاریخ قرن رقم بزنند.


حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: در دولت امام زمان (عج) و در حکومت ایشان هم ممکن است لشکریان آن حضرت هم زبان نباشند، ولی دل‌های آن‌ها با نور ایمان روشن شده و به همین خاطر در انجام کار‌هایی که برای تحقق یک حکومت جهانی لازم است با هم همکاری و مشارکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید



او تصریح کرد: مسأله ظهور امام زمان (عج) تنها یک مساله معنوی و اعتقادی نیست بلکه یک مسئله عینی و واقعی است که وقتی رخ می‌دهد تغییرات بزرگی در عالم ایجاد خواهد شد.


سخنران حرم مطهر رضوی تأکید کرد: از جمله مسائلی که در حکومت مهدوی مهم است مفهوم مسئولیت پذیری و تعهد نسبت به جامعه است. در آن حکومت جهانی همه افراد نسبت به جامعه پیرامون خود تعهد دارند و همین امر موجب پویایی و رشد جامعه می‌شود.

ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و مرثیه سرایی به مناسبت رحلت حضرت زینب (س) و قرائت زیارت رجبیه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.