نقش خیرین در بحران‌های گذشته بسیار پر رنگ و چشمگیر بوده است/کمک ۳۷۰ میلیون تومانی خیر جوانرودی برای تامین تجهیزات پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نقش خیرین در بحران‌های گذشته بسیار پر رنگ و چشمگیر بوده و این نشان دهنده پتانسیل قوی این حوزه در استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برنامه‌ریزی لازم برای نیازسنجی، بهره‌وری، هدایت و مدیریت این همت‌های افراد نیک اندیش در راستای جهت‌دهی مناسب امر خیر لازم است.

او گفت : توسعه کار خیر در امر سلامت، حرکت به سمت نیت خیرخواهانه در کار‌های فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی، رفاهی دانشجویان، توسعه امور خیر در بخش‌های دیگر حوزه سلامت و تاسیس بیمارستان زنان در استان از برنامه‌های ما در این زمینه است.

مرادی افزود: در راستای سیاست‌گذاری و بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت به استناد ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت بهداشت و ماده ۸۰ برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ارتقاء شاخص‌ها و سیمای مشارکت‌های مردمی با توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار، اشاعه و گسترش فرهنگ نیکوکاری، وقف و کار داوطلبانه در نظام سلامت، توسعه کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت از طریق برنامه ریزی، هدایت و سازماندهی مشارکت‌های مردمی، جهت دهی و تسهیل فرایند‌ها و یکپارچه سازی مشارکت‌های مردمی، ساماندهی مشارکت مردمی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای نیات شرعی و قانونی خیرین و واقفین از اهداف تشکیل شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی است.

تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بیمارستان شهرستان جوانرود تهیه شد

تورج شیرزادیان مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : با همت و مساعدت خیّر نیک اندیش جوانرودی، چهار قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بیمارستان شهرستان جوانرود تهیه شده است.

او گفت : این تجهیزات پزشکی شامل یک دستگاه ماشین بیهوشی اتاق عمل، یک دستگاه چراغ سیالتیک اتاق عمل، یک دستگاه آ بی جی آزمایشگاهی و ۲ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار خریداری و تحویل بیمارستان شهرستان جوانرود شده است.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ارزش تجهیزات پزشکی خریداری شده، افزود: بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی اعتبار مورد نیاز بوده است که مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان توسط خیّر نیک اندیش جوانرودی و مابقی توسط معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تأمین شده است.

شیرزادیان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط معاونت غذا و دارو این تجهیزات در کمترین زمان ممکن و در چارچوب فرآیند‌های قانونی خریداری و تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود شده تا در اسرع وقت نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار