واکنش ایلهان عمر به حمله نظامی آمریکا به سوریه

نماینده مسلمان و دموکرات کنگره آمریکا حمله نظامی این کشور به سوریه را خلاف قانون اساسی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه مجلس نمایندگان آمریکا، ایلهان عمر، قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه‌ای را در مورد حملات هوایی آمریکا در سوریه منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: من درباره توجیه قانونی حملات هوایی در سوریه به شدت نگران هستم. اقدامات نظامی - در کشوری که کنگره اجازه جنگ نداده است - تقریباً در همه شرایط، خلاف قانون اساسی است.

دولت باید دلیل قانونی ارائه دهد که چرا این حملات ایجاب می‌کردند که بدون تأیید کنگره صورت گیرند. دولت همچنین باید در اسرع وقت در مورد تلفات غیرنظامیان ناشی از این حمله شفاف‌سازی کند. این‌ها همان سوالاتی است که باید بدون توجه به دموکرات یا جمهوری‌خواه بودن دولت مطرح کنیم. وظیفه نظارتی ما در کنگره با توجه به اینکه چه کسی در کاخ سفید است، تغییر نمی‌کند.

این حمله همچنین یادآور این است که «مجوز‌های استفاده از نیروی نظامی» در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲، برای توجیه جنگ‌ها و خشونت‌های بی پایان در سراسر جهان استفاده شده اند. این مجوز‌ها باید لغو شوند.

جدا از پرسش‌ها در مورد قانونی بودن این حمله مشخص، ما باید این موضوع را در چارچوب گسترده‌تر یک راهبرد شکست خورده در منطقه درک کنیم. مردم سوریه سال‌ها از یک جنگ داخلی وحشیانه رنج برده اند که به یک جنگ برای قدرت‌ها در منطقه و در سطح جهانی تبدیل شده است.

حضور ما در جنگ هیچ کاری برای پایان دادن به خشونت انجام نداده است - بلکه فقط درد و رنج مردم سوریه را تشدید کرده است.

من مشتاقم در اسرع وقت از راهبرد دولت بایدن برای پایان دادن به این چرخه وحشتناک خشونت مطلع شوم. این امر به تلاش‌های دیپلماتیک قابل توجه نیاز دارد و صرفا با روش نظامی قابل حل نیست. ما باید رنج‌های مردم سوریه را برطرف کنیم و به دنبال راه‌های قانونی اجرای عدالت در مورد جنایات ارتکابی داعش باشیم که بسیار بی رحمانه از سوریه به عنوان میدان نبرد برای جنگ‌های خود استفاده کرده اند.

خشونت، خشونت را تداوم می‌بخشد. وقتی ما به هر حمله نظامی با حملات هوایی بیشتری پاسخ می‌دهیم، این فقط درگیری را تشدید می‌کند. ما به عنوان یک ملت باید به صراحت در قبال حقوق بشر و کرامت انسانی ایستادگی کنیم و باید قاطعانه متعهد شویم، با استفاده از تمام ابزار‌های غیر خشونت آمیز، سرانجام یکبار برای همیشه به این کابوس پایان دهیم.

جنگنده‌های آمریکایی سحرگاه جمعه اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کردند.

پایگاه خبری صابرین نیوز نیز اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. تاکنون در پی این حمله یک تن کشته و چند نفر دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار