شهردار منطقه ۱۱ تهران:

از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۷ هزار نهال در معابر و بوستان‌های منطقه ۱۱ کاشته شده است

آبادیان گفت: با رویکرد زیبا سازی معابر با درختان، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزار نهال در معابر و نزدیک به ۲ هزار نهال در بوستان‌های سطح منطقه کاشته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نصراله آبادیان با اشاره به اهمیت استفاده از گیاهان برای زیباسازی شهری و نیز کاهش آلودگی‌های هوا و آلودگی صوتی گفت: علاوه بر این گیاهان موجب طراوت، سرزندگی شهر و کاهش آلودگی صوتی هستند و بافت گیاهی باعث ضعیف شدن امواج صوتی می‌شود. از این رو میتوان از گیاهان برای جلوگیری از آلودگی‌های صوتی نیز استفاده کرد.

آبادیان در تشریح اقدامات انجام شده توسط اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد: در سال جاری برای ارتقای فضای سبز بخش مرکزی شهر تهران ۷۱۸۵ اصله نهال کاشته شد که از این تعداد ۵۳۰۷ اصله در معابر و ۱۸۷۸ اصله در بوستان‌های سطح منطقه کاشته شده است.
شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: گونه‌های چنار، نارون، اقاقیا، زبان گنجشک، زیتون تلخ و نارنج در خیابان‌ها و درختان چنار، نارون،

اقاقیا، زبان گنجشک، زیتون تلخ و سبز، مگنولیا، بلوط، آلبالو، گیلاس، زردآلو، هلو، آلو، ژینکو، انار، نارنج، کامیس پاریس، ابریشم، سرو نقره‌ای نیز در بوستان‌ها کاشته شد.

او همچنین یاد آور شد: حدود ۱۸۰ اصله درخت چنار روتبال در خیابان معیری که به عنوان خیابان کامل انتخاب شده است؛ کاشته شده و در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی که فضای سبز اندکی داشتند با چاله کنی و ایجاد تشتک مناسب کاشت حدود ۸۰ اصله نارنج در کوچه سخنور، کوچه ثمرین ۵۰ اصله زیتون تلخ، ۵۰۰ اصله نارنج در خیابان محلوجی قمی، تشکری موحد، رجعتی و شریفی انجام شد.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به نقش مهم شهروندان برای حفظ درختان گفت: علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان توسط کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ برای حفظ و نگهداری درختان، ۵۰۰ اصله نهال در منازل به صورت رایگان کاشته شده و در کوچه‌ها و خیابان‌هایی که فاقد فضای سبز و یا دارای پوشش گیاهی کمتری بودند با حضور اقشار مختلف مردم نهال کاری شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۱۰۰ اصله چنار روتبال به رمپ بهداری و ضلع جوادیه اضافه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضای سبز ، نهال ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار