پنج بازیکن جدید در نساجی؛

چرا نساجی باید باز هم بازیکن بخرد؟

با پایان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر، نساجی مازندران از وقفه یک هفته‌ای استفاده کرد و پنج بازیکن به تیم خود اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نیم فصل اول برای نساجی سخت‌تر از آنچه تصور می‌شد، گذشت، چون آن‌ها با فقط ۹ امتیاز از ۱۵ بازی و پذیرش ۱۰ شکست که ۹تای آن در ۱۱ بازی آخر بود، در رده پانزدهم جدول ایستاده اند.

برخی تقصیر این عملکرد نامناسب را مستقیما مربوط به محمود فکری و سپس دستیار بی تجربه او می‌دانند، چون اعتقاد دارند این جوانمردانه نیست مربی که تیمی را با تفکرات خود می‌بندد، در فاصله چند روز به شروع لیگ آن را رها کند و حالا تیمی خصوصی و کم بضاعت قائمشهر با چنین چالش بزرگی مواجه شود.

عده‌ای هم مدیران نساجی را به بی خیالی متهم می‌کنند و می‌گویند خالی کردن تیم از بازیکنان با کیفیت سال گذشته با سرسری گرفتن اوضاع توسط مدیران اتفاق افتاد، چه بسا فکری هم با این تیم چنین نتایجی را می‌گرفت.

نیم فصل اول سومین فصل حضور در لیگ برتر با بدترین شکل ممکن یعنی با چهار شکست پیاپی به پایان رسید تا سرمربی جدید نساجی بداند اوضاع بیش از اندازه پیچیده است.


بیشتر بخوانید
مجید جلالی واقعاً برای نساجی تنها و بهترین گزینه بود؟


مجید جلالی قبل از آخرین بازی نیم فصل که در خانه مقابل گل گهر سیرجان تن به شکست داد، جراحی ترکیب نساجی را شروع کرد و پنج بازیکن یعنی شاهین مجیدی، روزبه شاه علیدوست، امیرحسین موسی زاده، آرمان قاسمی و نیما میرزازاد را از تیم کنار گذاشت.

اما با شروع فصل نقل و انتقالات نیم فصل، مدیران قرمز‌ها فعال‌ترین تیم لیگ بود و در عرض چند روز پنج بازیکن رضا دهقانی، سعید جلالی راد، سجاد آقایی، اکبر صادقی و علی آل کثیر را جذب کرد تا نشان دهد نمی‌خواهد نیمه دوم فصل را به بدی نیمه اول آن سپری کند.

سرمربی با تجربه نساجی تاکنون در هر پست یک بازیکن به ترکیب خود اضافه کرده و تقریبا اسکلت تیم ترمیم شده است.

جلالی راد دروازبان خوش قد و قامت شهر خودرو که در چهار بازی ابتدایی عملکرد خوبی در ترکیب تیم مشهدی داشت به همراه اکبر صادقی کاپیتان با تجربه این تیم به یاری تیم محبوب قائمشهر آمدند، همچینن در خط هافبک رضا دهقانی وینگر خوش تکنیک سپاهان که در فصل گذشته در همین نساجی درخشید قرار است با علی آل کثیر مهاجم آبادانی صنعت نفت به قوای تهاجمی قرمز‌ها نیرویی جدید ببخشند.


بیشتر بخوانید
آل کثیر در راه نساجی


بر کسی پوشیده نیست که نساجی شدیدا به دنبال محمدرضا خلعتبری هم هست تا این مهاجم باتجربه که در سپاهان نیمکت نشین شده را جذب کند، اما بنابر گفته جلالی هنوز توافقی حاصل نشده است.

علاوه بر مصدومیت محمدمهدی نظری و جدایی مهرداد بایرامی، بررسی ترکیب نساجی و همچنین نقاط ضعف این تیم در بازی‌های نیم فصل می‌گوید احتیاج به بازیکنان جدید دیگر نیز در تیم حس می‌شود و هنوز با ترکیب یک تیم ایده ال فاصله دارد.

به طور مثال قلب خط دفاعی نساجی حتی با ترکیب‌های متفاوت جزو ضعیف‌ترین‌ها بودند که در هر بازی با اشتباهات تاثیرگذار خود نشان دادند استحکام کافی برای مقابله با خطوط حمله دیگر تیم‌ها را ندارند؛ یا یک هافبک دفاعی جوان و خوش فکر که پارسال با وجود محمد عرفان‌معصومی و محمد میری این خط، جزو خطوط قابل قبول تیم به شمار می‌رفت، می‌تواند بازی سازی و توپ رسانی به بازیکنان هجومی را راحت‌تر کند؛ همچنین از دست دادن نوید عاشوری، علی شجاعی و رضا دهقانی که آخری دوباره به تیم برگشته، خلاقیت و ایجاد موقعیت را از خط هافبک نساجی سلب کرده که با جذب یک بازیکن هم تراز با این بازیکنان، مهاجمان بیشتر در شرایط گلزنی قرار بگیرند.

نساجی کار سختی در نیم فصل دوم در پیش دارد و اگر این قانون نانوشته که هر تیمی بتواند میانگین یک امتیاز در بازی کسب کند، ماندنی می‌شود، را ملاک قرار دهیم، نساجی در نیم فصل دوم باید، نیمی از ۴۵ امتیاز ممکن را جمع کند تا سال آینده هم در همین لیگ رقابت کند.

گزارش: حامد گلی
انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.