نیرو‌های مسلح اردن اعلام کردند با هدف جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها و قاچاق، در طول مرز با عراق و سوریه تجهیزات نظامی مستقر کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الوطن اردن، نیرو‌های مسلح اردن مرز‌های مشترک خود با سوریه و عراق را به عنوان بخشی از یک طرح امنیتی با هدف مقابله با نفوذ و قاچاق از لحاظ نظامی تقویت کردند.

ارتش اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: نوار مرزی با عراق و سوریه از لحاظ نظامی تقویت و نیرو‌هایی شامل نیرو‌های ویژه، نیرو‌های واکنش سریع و همچنین تیم‌های متخصص در وظایف امنیتی که آموزش دیده و واجد شرایط و مجهز به سلاح، تجهیزات و سازوکار‌های لازم هستند در مرز‌ها مستقر شدند.

در این بیانیه آمده است: هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی ۲۴ ساعته آماده پشتیبانی از نیرو‌های زمینی مستقر در وار مرزی هستند که آن‌ها را قادر می‌سازد برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها و عملیات قاچاق وظیفه خود را برای مقابله با تهدید‌ها و چالش‌هایی که کشور‌های منطقه شاهد آن هستند، انجام دهند.

«یوسف احمد الحنایتی»، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن، روز جمعه به تقویت واحد‌های گارد مرزی مستقر در مرز‌های مشترک با عراق و سوریه دستور داده بود تا نقش آن‌ها را در برخورد قاطع با هرگونه نفوذ یا تلاش برای قاچاق و توانایی آن‌ها در محافظت از مرز‌های اردن تقویت کند.

به گفته منابع امنیتی اردن، نیرو‌های مسلح این کشور با هماهنگی سرویس‌های امنیتی، طی دوره گذشته تعدادی از عملیات نفوذ و قاچاق مقادیر زیادی اسلحه، مواد مخدر و مواد ممنوع را خنثی کرده‌اند.

این خبر همزمان با آن اعلام شد که سایت خبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که بنی‌گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا مخفیانه با ملک عبدالله، پادشاه اردن در خاک این کشور دیدار و اعلام کرده است که اردن یک سرمایه گذار بزرگ برای تل آویو است.

با وجود اینکه پادشاه اردن تحت فشار‌های دولت قبلی آمریکا حاضر به پذیرش توافق عادی سازی روابط با تل آویو نشد، این کشور متحد مهم منطقه‌ای هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای آمریکا به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
لشکر سفیانی هم رسید
آخرین اخبار