بستری ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است و مجموع بیماران بستری شده به رقم ۱۶۴ نفر رسید.

او با اشاره به اینکه روند بستری‌ها افزایشی است گفت: خوشبختانه امروز هیچ فوتی در آمار کرونایی استان ثبت نشده و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل یک هزار و ۳۹۹ نفر فوت شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون ۴۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و ۳۴ بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

حبیب زاده ادامه داد: خوشبختانه امروز هیچ فوتی در آمار کرونایی استان ثبت نشده و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل ۱۳۹۹ نفر فوت شده اند.

او اضافه کرد: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال وضعیت زرد و شهرستان‌های سرعین، نمین، بیله سوار، گرمی، اصلاندوز، نیر و کوثر در وضعیت آبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه شهروندان خرید عید را مدیریت کنند تا شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا و شروع پیک چهارم نباشیم، افزود: کاهش شیوع بیماری کرونا در استان نسبی است و مردم همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمد‌ها و تردد‌های بی مورد داشته باشند.

حبیب زاده با بیان این مطلب که خطر کرونای جهش یافته جدی است، تاکید کرد: کاهش دورهمی‌ها موجب جلوگیری از شیوع بیماری کرونا شد و خانواده‌ها باید مراقب تجمع‌ها و دورهمی‌های شبانه باشند، زیرا این محافل موجب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می‌شود.

او اظهار داشت: همچنان از شهروندان درخواست می‌شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار