کوبا حمله آمریکا به سوریه را محکوم کرد

وزیر خارجه کوبا ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به مرز سوریه و عراق، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «برونو رودریگز»، وزیر امور خارجه کوبا، تجاوزات آمریکا به مناطق دیرالزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کوبا در صفحه توئیتر خود نوشت: کوبا حمله آمریکا به جمهوری عربی سوریه را در استان دیرالزور، نزدیک مرز سوریه و عراق محکوم می‌کند.

او تأکید کرد: این تجاوز به معنای نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور برادر، قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

رسانه‌های کوبا همواره روابط دو جانبه این کشور آمریکای لاتین و سوریه را مثبت ارزیابی کرده و دولت کوبا نیز بارها، ضمن نفی هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را یادآور شده است.  

جنگنده‌های آمریکایی سحرگاه جمعه اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کردند.

صابرین نیوز هم اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. بر اثر این حمله چند تن کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه سوریه یک روز قبل از حمله اخیر آمریکا، در نامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل خواست که مسئولیت‌های خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عهده بگیرد و خواستار اقدام فوری این نهاد برای جلوگیری از حملات آمریکا به خاک سوریه و تکرار آن شد.

«بسام الصباغ»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، طی سخنانی خطاب به شورای امنیت سازمان ملل ضمن انتقاد از اقدامات اشغالگران آمریکایی در این کشور اعلام کرد اوضاع انسانی سوریه عمدا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد این سیاست‌های خصمانه فقط به گسترش هرج‌ومرج، از بین بردن زیرساخت‌های سوریه و افزایش تنش در منطقه و جهان منجر می‌شود و مستقیماً به نفع گروه‌های تروریستی مسلح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار