رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جزئیات بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران

هاشمی درباره جلسه امروز شورای شهر و موضوعات بررسی‌شده، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته تبصره‌های بودجه خارج از عدد و رقم بودجه در نظر گرفته می‌شد و این یک بخشنامه‌ای بود که از طرف وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با این کار خود فکر کردند که بودجه را شفاف‌تر می‌کند و عدد واقعی بودجه تمایان می‌شود همچنین ما امروز بحث تبصره‌ها را داشتیم که تعداد ۳۰ تبصره وجود داشت که به آن اضافه شد و این تعداد به ۴۱ تبصره رسید.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: بر اساس آئین‌نامه رسیدگی به بودجه، اصولا اعضا اگر پیشنهادی را داده باشند و بعد به کمیسیون تلفیق بیاید و به نتیجه نرسد، می‌توانند این پیشنهادات را در صحن مطرح کنند که طبیعتا تعداد پیشنهادات هم زیاد است.

هاشمی یادآور شد: برای تبصره‌ها ۲۰۰ مورد پیشنهاد داشتیم که ۱۱ مورد آن تصحیح شده بود و در حال حاضر از ۴۱ تبصره به ۳تبصره  رسیدیم که تقریبا آن را تمام کرده ایم؛ در هر صورت ما امروز بعدازظهر، فردا صبح و فردا عصر جلسه خواهیم داشت که تبصره‌ها را به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: شهرداری ۴۱ سازمان و شرکت دارد که هرکدام از آن‌ها غرامت‌های خاص خودشان را دارند، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها بخشی از بودجه را با درآمد خودشان به دست می‌آورند که عدد قابل توجهی هم است.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: بخشی از درآمد ما براساس ساخت و ساز شهروندان در شهر است که بر اساس طرح جامعه و تفصیلی است یعنی هر پلاک شهری می‌تواند یک حجم مشخصی از ساخت‌وساز را انجام دهد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران و مرکز مطالعات شهرداری تهران گفت: پژوهش در شهرداری تهران در تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود، البته برخی از سازمان‌ها در ساختار معاونت‌های خود پژوهش‌ها را انجام می‌دهند و برخی نیز پژوهش‌های خودرا توسط مرکز مطالعات انجام می‌دهند.

هاشمی اضافه کرد: به شورای شهر تهران اجازه داده شده مرکز پژوهش‌ها داشته باشد، اما اجازه داده نشده برای خود نیرو بگیرد، بلکه این کار را باید به صورت برون سپاری انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: در گذشته چند نفر نیرو وجود داشت که اعضا پیشنهاد‌های خود را برای انجام پژوهش به آن‌ها اعلام می‌کردند و از طریق برون سپاری این پژوهش‌ها انجام می‌شد، اما در هیات رئیسه مقرر شد این کار را به صورت کامل برون سپاری کنیم و دو رابط نیز برای اعضا قرار دهیم تا نیاز پژوهشی خود را از طریق آن‌ها دنبال کند.

وی در پایان بیان کرد: به این ترتیب برای جلوگیری از هزینه اضافی در ایجاد چنین مرکزی نهایتا موضوع در هیات رئیسه رای نیاورد و مقرر شد این کار به صورت برون سپاری دنبال شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار