مشکلات فناوری ۱۶ واحد تولیدی استان اردبیل شناسایی شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال نیاز‌های فناورانه ۱۶ واحد تولیدی استان مورد شناسایی و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با شناسایی نیاز‌های فناورانه و احصاء مشکلات واحد‌های تولیدی، از واحد‌هایی که نیاز به رفع نیاز فناوری دارند در زمینه‌های مختلف از قبیل انتقال تکنولوژی حمایت مالی می‌شود که بدین منظور مشکلات فناوری ۱۶ واحد تولیدی استان مورد شناسایی و بررسی قرار گرفت که از این بین برای ۲ واحد صنعتی رفع نیاز فناوری به عمل آمد.

او اظهار داشت: حرکت در مسیر پژوهش در توسعه صنعت و توانمند سازی واحد‌های تولیدی نقش کلیدی دارد که بدین منظور رفع نیاز‌های فناورانه واحد‌های صنعتی در حوزه تحقیق و توسعه، با همکاری مشاورین و واحد‌های صنعتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: دانش و فناوری یکی از ضروریات مهم در توسعه صنعت و شهرک‌های صنعتی است که بدین منظور لیست الویت‌های پژوهشی توسط این شرکت احصاء و در اختیار پژوهشگران و کارشناسان قرار داده شده است.

اهلی افزود: با فعالیت‌های پژوهشی می‌توان فرآیند فناوری را در صنعت نهادینه نمود و با بهینه کردن سرمایه گذاری ها، به سمت اقتصاد صنعتی دانش مدار حرکت نمود.

او تصریح کرد: باروری و به‌کارگیری طرح‌ها و ایده‌های فنآورانه و کارآفرین در کشور باعث رشد و توسعه صنعت می‌شود و زمینه ساز شکوفایی ایده‌های کارآفرین و حمایت از نوآوری و بروز خلاقیت نیرو‌های محقق جوان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: در این راستا حمایت از شناسایی، ارزیابی و دسته بندی نیاز‌ها و مسائل فناورانه صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی یکی از مواردی است که مورد حمایت شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد و از طرح‌های موفق حمایت مالی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.