سخنگوی وزارت خارجه:

ایران زمان پیشنهادی بورل برای برگزاری جلسه غیر رسمی را مناسب نمی‌داند

خطیب زاده گفت: با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی جوزپ بورل مناسب نمی‌دانیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی‌داند.

خطیب زاده تاکید کرد: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام نکرده است.

سعید خطیب زاده گفت اجرای تعهدات همه طرف‌ها در برجام موضوع مذاکره و بده بستان نیست و همه بده بستان‌ها ۵ سال پیش انجام شده است. مسیر پیش رو بسیار روشن است: آمریکا باید به تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه خود خاتمه دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد. این امر نه به مذاکره احتیاج دارد نه به قطعنامه در شورای حکام!

وی اضافه کرد جمهوری اسلامی ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و همان گونه که متناسب با رفع تحریم ها، به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت، به اقدامات و رفتار‌های خصمانه نیز به همان شکل و صورت پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به رایزنی‌های نزدیک خود با کشور‌های عضو کنونی برجام و نیز با آقای بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام به صورت دوجانبه و چندجانبه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
شما بدون اجازه اکثریت مردم و نمایندگان مردم حق هیچگونه مذاکره تا رفع تحریم ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
هیچ کسی نمی یاد نقطه ضعف کشور خود را بگوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
عجبی که بالاخره شما یک حرکتی انجام دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
شما حق ندارید به هیچ اسمی دوباره با اونا یا هر نماینده اونا وارد مذاکره بشید . هر کاری دلتون میخواد دارید با عزت یک ملت انجام میدید . انگار نه انگار که فقط باید قانون رو اجرا کنید . دیگه اجازه خودسری ندارید .
آخرین اخبار