طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی ؛ خوشمزه و لذیذ

در گزارش زیر طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشنهاد امروز ما برای آشپزی امتحان طرز تهیه خوراک پیکادیلو است، غذایی بسیار خوش‌طعم که اصالت آن به مکزیک بر می‌گردد. این غذا با گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌ای، ادویه‌جات، پیاز و سیر تهیه می‌شود که بی‌شک ترکیب فوق العاده‌ای از طعم‌های جذاب و خوشمزه هستند. البته مواد اولیه برای تهیه این غذا ثابت نیست و در کشور‌های مختلف آمریکای لاتین مانند برزیل، آن را با مواد متنوعی تهیه می‌کنند.

تهیه این غذای بین‌المللی فوق‌العاده خوشمزه وقت زیادی از شما نمی‌گیرد؛ بنابراین مواقعی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید، می‌توانید طرز تهیه پیکادیلو مکزیکی را امتحان کنید. پیکادیلو معمولا به عنوان غذای اصلی با برنج سفید و لوبیا سیاه سرو می‌شود. اگر به دنبال تهیه یک غذای جدید و بین‌المللی هستید، از تهیه این غذا غافل نشوید. با تهیه پیکادیلو برای خانواده‌تان می‌توانید با طعم شگفت‌انگیزی که دارد، آن‌ها را به وجد بیاورید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک پیکادیلو مکزیکی خانگی

سیر سه حبه
پیاز زرد نصف یک عدد
گوشت چرخ‌کرده ۴۵۰ گرم
کشمش سیاه یک سوم فنجان
پونه پودر شده یک قاشق چای‌خوری
برگ بو دو عدد
پاپریکا یک قاشق چای‌خوری
فلفل کاین یک چهارم قاشق چای‌خوری
زیره یک قاشق چای‌خوری
فلفل دلمه‌ای یک عدد
فلفل قرمز تند یا فلفل هالوپینیو یک عدد
سس گوجه فرنگی  یک فنجان
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
سیب زمینی متوسط یک عدد
روغن زیتون یا روغن سبزیجات به مقدار لازم
گشنیز تازه نصف فنجان
نمک و فلفل به مقدار لازم


بیشتر بخوانید

طرز تهیه

غذا‌های مکزیکی از خوراک فاهیتاس گرفته تا تاکو میگو یا سوپ سبزیجات همه یک نقطه اشتراک دارند که آن هم ادویه‌های تند و تیز و خوشمزه‌ای است که در تهیه آن‌ها استفاده می‌شود. در طرز تهیه خوراک پیکادیلو نیز از همین قانون پیروی شده است و معجزه ادویه‌ها در این غذا کاملا هویدا است. برای تهیه این غذای مکزیکی محبوب ابتدا دانه‌های وسط فلفل دلمه‌ای را دور بریزید و آن را خرد کنید. پوست پیاز و سیب زمینی را بگیرید و آن‌ها را نیز خرد کنید. فلفل قرمز تند، سیر و برگ‌های گشنیز را هم خرد کرده و کنار بگذارید.

یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت متوسط بگذارید. به اندازه کافی روغن زیتون، روغن سبزیجات یا روغن معمولی درون آن بریزید تا سطح ماهیتابه با روغن پوشیده شود (چهار قاشق غذاخوری کافی است). زمانی که روغن داغ شد، دانه‌های زیره را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ ثانیه و تا زمانی که عطرشان در بیاید، روی حرارت بمانند. فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، فلفل قرمز تند، پیاز و سیر را اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه و تا زمانی که پیاز نرم شود، آن‌ها را تفت دهید.

گوشت چرخ کرده، کشمش، برگ بو، پونه پودر شده، پاپریکا و فلفل کاین را به ماهیتابه اضافه کرده و هم بزنید تا تکه‌های گوشت از هم جدا شوند. به جای گوشت گاو چرخ کرده در صورت تمایل می‌توانید از گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون چرخ کرده نیز استفاده کنید. مواد را به مدت ۱۰ دقیقه و تا زمانی که گوشت قهوه‌ای کمرنگ شود تفت دهید. سس گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. مواد را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. مقدار نمک و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.

زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ دقیقه و تا زمانی که مقدار سس کاهش پیدا کند، روی حرارت باشند. اگر مواد خشک شدند، یک لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید. زیر حرارت را خاموش کنید و خوراک پیکادیلو را به ظرف سرو منتقل کنید و روی آن گشنیز خرد شده بریزید. پیکادیلا را می‌توانید با برنج یا نان ذرت سرو کنید؛ نوش جان!

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار