نماینده ولی فقیه در استان همدان:

انقلاب اسلامی بستری را برای ظهور استعداد‌های بانوان و حضور قدرتمند آن‌ها در میدان بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: انقلاب اسلامی بستری را برای ظهور استعداد‌های بانوان و حضور قدرتمند آن‌ها در میدان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان در این کنگره با بیان دیدگاه‌های مثبت دین مبین اسلام برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: زنان ایثارگر و شهیده و مادران و همسران شهدا مانند حضرت زینب (س) گفتمان اقتدار و استقامت را سرلوحه کار خود قرار دادند و انقلاب اسلامی بستری را برای ظهور استعداد‌های بانوان و حضور قدرتمند آن‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی فراهم کرد که در هیچ برهه‌ای از تاریخ سابقه نداشته است.

او با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای الگوسازی بین زنان جامعه افزود: استان همدان الگوی بزرگی مانند خانم دباغ را در تاریخ خود دارد که در عرصه‌های انقلاب اسلامی با قدرت ایفای نقش کرد.

امام جمعه همدان همچنین بر حل مشکلات جامعه ایثارگر و خانواده‌های شهدای زن استان تاکید کرد.

استاندار همدان هم با اشاره به نقش برجسته زنان در کنار مردان در سال‌های قبل و پس از انقلاب گفت: زنان ما امروز در بسیاری از عرصه‌های از جمله عرصه‌های علمی و پزشکی پیشتاز هستند. 

شاهرخی با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامید کردن مردم و خدشه دارکردن دستاورد‌های انقلاب افزود: همه باید برای پیشرفت و سربلندی کشور تلاش کنیم.

در این کنگره از اسناد سجلی بانوان شهیده آرزو مکنتیان و نیره سیف و همچنین دو کتاب ماهی‌ها مانده اند تا شهادت دهند، زندگینامه شهیده صفیه وارسته و آدینه خونین زندگینامه شهیده کبری گنجی رونمایی شد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.