سازمان ملل خواستار اختصاص ۳.۸۵ میلیارد دلار برای کمک به یمن شد

سازمان ملل از کشور‌های اهداکننده خواسته است تا ۳.۸۵ میلیارد دلار برای تأمین بودجه کمک‌های بشردوستانه در یمن در سال ۲۰۲۱ اختصاص دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، سازمان ملل متحد از کشور‌های اهدا کننده کمک‌های مالی به یمن خواسته است تا در نشست امروز (دوشنبه) ویژه جمع آوری کمک‌های مالی، ۳.۸۵ میلیارد دلار برای تأمین بودجه کمک‌های بشردوستانه به یمن در سال ۲۰۲۱ اختصاص دهند.

در بیانیه مطبوعاتی این سازمان که پیش از کنفرانس وزرای کشور‌های عضو، برای جمع آوری کمک‌های مالی برای یمن در ژنو منتشر شد، آمده است: سازمان ملل متحد انتظار دارد در این سال حمایت و کمک بشردوستانه به ۱۶ میلیون یمنی برای جلوگیری از گرسنگی گسترده در این کشور اختصاص یابد.

در این بیانیه تأکید شد: دو سوم مردم یمن برای اینکه بتوانند مقاومت کنند و زنده بمانند، به کمک نیاز دارند. حدود نیمی از کودکان زیر پنج سال کشور از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و در صورت درمان نشدن فوری ۴۰۰ هزار نفر از آن‌ها ممکن است جان خود را از دست بدهند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل درخصوص این کنفرانس گفت: برای بیشتر مردم زندگی در یمن اکنون غیرقابل تحمل است. به ویژه اینکه کودکان در یمن از شرایط جهنمی رنج می‌برند.

گوترش افزود: جنگ یک نسل کامل از یمنی‌ها را درگیر خود کرده است. ما باید به آن پایان دهیم و بلافاصله با پیامد‌های گسترده آن دست و پنجه نرم کنیم.

اوک لوتسما، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در امور یمن نیز دیروز (یک‌شنبه) با تاکید بر این که جنگ در یمن باید همین حالا تمام شود گفت: این جنگ ویران کننده می‌تواند یمن را به کشوری بی ثبات کننده تبدیل کند که بازسازی آن بسیار سخت و مشکل خواهد بود.

او با اشاره به این که امروز یمن با بدترین بحران توسعه در جهان مواجه است، از کشور‌های کمک کننده خواست هر چه سریعتر کمک‌های مالی خود را به این کشور اعطا کنند.

بیش از ۱۰۰ کشور در سطح وزیران در رویداد بین المللی جمع آوری کمک مالی برای یمن شرکت می‌کنند. این نشست از سوی سازمان ملل، سوئیس و سوئد در ژنو برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش ها، عربستان سعودی در تجاوز علیه ملت یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است.

جنبش انصار الله یمن نیز پیش از این اعلام کرد تداوم دیدار‌ها با سازمان ملل متحد به بهانه کمک رسانی به ملت یمن تا زمانی که این نهاد به تعهدات خود در قبال ملت یمن پایبند نباشد، کاری عبث و بیهوده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی علی کرمی
۲۰:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
شما می‌بینید که یمن قریب یک‌سال‌ونیم است که دارد بمباران میشود؛ شوخی است؟ یک کشور را، آن هم نه مراکز نظامی‌اش را، [بلکه‌] بازارها را، بیمارستان‌ها را، خانه‌های مردم را، اجتماعات را، میدانها را، مدارس را، بیایند همین‌طور بمباران کنند! این چیز کوچکی نیست؛ این خیلی جرم بزرگی است. نه ماه رمضان بفهمند، نه ماه حرام بفهمند، نه ملاحظه‌ی کودک بکنند، این‌همه کودک‌کشی بکنند، خب این هم جرم بزرگی است که متأسّفانه دولت سعودی مرتکب این جرم هم شده؛ امّا این هم با پشتوانه‌ی آمریکا است، با چراغ سبز آمریکا است، با هواپیمای آمریکایی است، با سلاح و مهمّاتی است که از آمریکا وارد شده است؛ آنها هستند که همه‌ی امکانات را فراهم میکنند. حتّی وقتی سازمان ملل میخواهد در این زمینه حرفی بزند -حالا بعد از عمری، یک حرف حقّی میخواهد بزند و محکوم بکند- دهنش را میبندند با پول، با تهدید، با فشار؛ که این دبیرکلّ بدبختِ روسیاهِ سازمان ملل، آمد اعتراف کرد و گفت فشار آوردند به من! خب فشار آوردند، نمیتوانی، برو کنار! چرا می‌ایستی و خیانت میکنی به بشریّت؟ این خیانت به بشریّت است. اینجا هم پای آمریکا است
آخرین اخبار