اجرای طرح همیار مادر و کودک در کردستان

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان از اجرای طرح همیار مادر و کودک در راستای توان‌افزایی مادران در ایفای نقش مادری در استان کردستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ناصر کریمیان معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت:طرح همیار مادر و کودک توسط انجمن همیاران سلامت روان باران مریوان، انجمن همیاران افق سبز قروه، انجمن سلامت روان بانیای روناکی ژین سنه و جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کردستان در حال اجرا است.

او  افزود: طرح همیار مادر و کودک بر مبنای تسهیل تشکیل گروه‌های همیاری مادران و ایجاد شرایط دلبستگی ایمن برای جامعه مخاطب و با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

معاون امورپیشگیری بهزیستی کردستان بیان کرد: این طرح، طرح راهبردی با رویکرد پیشگیرانه چندسطحی در خانواده است و درسه مرحله بارداری، مادران و کودکان تا سن یک سالگی و مادران و کودکان تاقبل از سه سالگی برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: نقطه قوت این طرح به کارگیری تکنیک‌های تسهیلگری برای شناسایی چالش‌های مختلف روابط مادر و کودک در بافت خانواده با تاکید بر نقش متقابل مادرو پدراست.

کریمیان نحوه شناسایی مادران باردار در این طرح را از طریق تسهیل گران اعلام کرد و گفت: در این طرح مادران به مدت ۲۴ ساعت در قالب گروه‌های ۱۵ نفره آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.