وجود ۳۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از وجود ۳۵۰۰ خانه ورزش روستایی در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به وجود ۳۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور، گفت : طبق برنامه ریزی‌های وزارت ورزش تا پایان این دولت حدود پنج هزار خانه ورزش روستایی در کشور خواهیم داشت.

او گفت : فدراسیون ورزش روستایی بنا دارد بهره وری بهتری از این اماکن ورزشی داشته باشد که در این راستا طرحی را تحت عنوان المپیاد خانه‌های ورزش روستایی آماده کرده ایم که اجرای آن باعث ایجاد شور و نشاط و ترغیب مردم مناطق روستایی به ورزش می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی افزود: در نظر داریم با همکاری برخی از فدراسیون‌ها مانند فدراسیون دوومیدانی، همگانی و تنیس روی میز طی سال ۱۴۰۰ برنامه‌های مشترکی را در روستا‌ها اجرا کنیم.

او از انجام برنامه ریزی‌ها برای برگزاری المپیاد ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی در روستا‌های کشور خبرداد و افزود: در تلاشیم در استان کرمانشاه هم که مهد کشتی زوران است، سال آینده با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یک رویداد بین المللی زوران را برگزار کنیم، بگونه‌ای که در تقویم فدراسیون ثبت شود.

امیری خراسانی به توسعه روزافزون رشته فوتوالی در کشور هم اشاره‌ای کرد و گفت: فوتبالی رشته‌ای بین المللی، نوپا، مهیج و پرنشاط است که هزینه چندانی برای راه اندازی آن لازم نیست و تنها داشتن یک زمین والیبال ساحلی کافی است.

او افزود: درحال حاضر این رشته در تعدادی از استان ا ازجمله استان‌هایی که ساحلی نیستند مانند یزد راه اندازی شده و اخیرا هم مسابقات قهرمانی کشور آن برگزار شد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: در نظر داریم این رشته را در همه استان‌های کشور فعال کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار