سلامت هفت هزار نوآموز پیش دبستانی کردستان سنجش شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:در سال جاری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هفت هزار نوآموز پیش دبستانی استان کردستان سنجش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اجرای طرح سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی در سال جاری،گفت: در مجموع هفت هزار نوآموز پیش‌دبستانی از اوایل مهر تا سوم اسفند در پایگاه‌های ثابت و سیار مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد سلامت ۶ هزار و ۱۶۵ نفر تایید شد.

او با اشاره به اینکه از مجموع این نوآموزان ۸۳۵ نوآموز دارای مشکل بودند، افزود: از این تعداد ۴۶۶ نفر دیرآموز تشخیص داده شدند که با استفاده از پکیج‌های آموزشی و آموزش و تمرین و تکرار به مدارس عادی معرفی شدند و ۲۵ نفر نیز آموزش پذیر بوده و به مدارس ویژه استثنایی برای ادامه تحصیل و برخورداری از خدمات توان بخشی هدایت شدند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۶ نفر دارای مشکل شنوایی یکطرفه بوده و هشت نفر نیاز به سمعک داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند و یک نفر ناشنوا نیز به مدارس ویژه ناشنوایان معرفی شد.

او با بیان اینکه ۱۸۶ نفر نیاز به عینک داشته و ۵۱ نفر تحت درمان آمبلیوپی قرار گرفتند، اضافه کرد: ۹ نفر نیز برای انجام درمان‌های دارویی و جراحی به متخصصین مربوطه ارجاع داده شدند، ضمن اینکه ۲ نفر نیاز به وسایل کمک بینایی و کتاب درشت خط داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی و یک نفر به مدارس استثنایی معرفی شد.

رنجبر افزود: چهار نفر نیز از نظر جسمی حرکتی با استفاده از معلم تلفیقی و وسایل کمکی به مدارس عادی معرفی شدند و چهار نفر در ارزیابی‌های تخصصی اتیسم تشخیص داده شده و به مدارس ویژه دانش آموزان دارای اختلال رفتاری - هیجانی پویان معرفی شدند.

او با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جای‌دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، گفت: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.