سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی:

رکورد تولید لوازم خانگی در کشور شکسته شد

غزنوی گفت: میزان تولید لوازم خانگی در کشور امسال در مقایسه با سال قبل رشد ۳۹.۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت تولید لوازم خانگی گفت: سه میلیون لوازم خانگی بزرگ از ابتدای امسال تولید شده  در حالی که نیاز کشور حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است. این میزان تولید رکورد جدیدی محسوب می شود.

 او ادامه داد: میزان تولید لوازم خانگی داخلی از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با سال قبل ۳۹.۶ درصد رشد داشته است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: به تبع رشد تولید لوازم خانگی، استقبال از قطعات ایرانی مورد نیاز این کالا‌ها هم افزایش یافته است.

او با اشاره به بازار به عنوان مهمترین موضوع در بحث تولید اقتصادی تاکید کرد: تحریم‌ها باعث شد برند‌های خارجی بازار ایران را ترک کنند و بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد ضمن اینکه تولیدکنندگان با استفاده از این فرصت، تولیدات خود را افزایش دادند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: با خروج برند ها، آمریکا و برند‌های رقیب انتظار داشتند بازار ایران متلاشی شود، اما ما توانستیم جای خارجی‌ها را پر کنیم به طوری که در یازده ماه گذشته نیاز بازار تامین شده است.

او با بیان اینکه هیچ تحریمی در صنعت لوازم خانگی نتوانسته اثرگذار باشد، افزود: علی رغم افزایش ۳۲ درصدی تولید، واردات مواد اولیه نسبت به سال‌هایی که تحریم نبودیم، کمتر شده و این نشان می‌دهد قطعه سازی بیشتر و بیکاری هم کمتر شده است.

غزنوی در خصوص چالش‌های پیش روی تولید لوازم خانگی گفت: بعضی از بخش‌های اقتصادی از طریق واردات قطعات نیمه منفصل، در حال رقابت با شرکت‌های داخلی هستند که این به یک معضل تبدیل شده است.

کاهش سه میلیارد دلاری ارزبری در حوزه لوازم خانگی


در ادامه برنامه کیوان گردان مدیرکل صنایع فلزی وزارت صمت در این خصوص بیان کرد: در روز‌های تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کرده ایم و برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از سه میلیارد دلار کاهش ارزبری داشته ایم.

او افزود: سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک و بزرگ تولید کردیم، اما امسال تا امروز ۱۴ میلیون دستگاه تولید کرده ایم.

تشدید مقابله با کالای قاچاق

در ادامه برنامه دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره قاچاق لوازم خانگی گفت: در ۹ ماهه سال ۹۹ میزان کشفیات قاچاق مربوط به لوازم خانگی ۲۹۷ درصد رشد داشته است که این به معنای تشدید اقدامات مبارزه  با کالای قاچاق است.

او با اشاره به قیمت گذاری که به دست خود تولیدکنندگان انجام می‌شود، تصریح کرد: این قیمت‌ها نباید مشابه نرخ کالاهای خارجی باشد تا انگیزه برای خرید بیشتر مصرف کنندگان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار