باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

ماجرای اختلاف گازبها در قبوض جدید گاز خانگی چیست؟

هزینه‌های بالای قبض گاز و اعمال بدهی، مردم را در بسیاری از مناطق روستایی و شهری خراسان جنوبی سردرگم و نگران کرده است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مدتی است تفاوت در مبالغ بدهی مشترکان گاز گلایه مندی مردم خراسان جنوبی را به دنبال داشته است.

یکی از شهروندان آیسک شهرستان سرایان می گوید: واقعا نمی‌دانیم علت تفاوت در مبالغ بدهی مشترکان چیست؟ در قبض ماه قبل ۱۷۸ هزار تومن بدهی لحاظ شده، اما در قبض جدید این بدهی ۲۰۲ هزار تومان یعنی ۲۴ هزار تومان بیشتر است.

یکی دیگر از روستائیان ساکن شهرستان قاینات هم گفت: مردم واقعا سرگردانند و نمی‌دانند برای رساندن شکایتشان به کجا مراجعه کنند.

مصوبه هیئت دولت، ملاک تشویق و جریمه مشترکان 

برای یافتن پاسخی درباره علت اختلاف هزینه قبوض گاز و اعمال جریمه و بدهی به سراغ مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی رفتیم.

خسروی مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی در این باره گفت: براساس مصوبه هیئت دولت هر مشترکی که نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ مصرف گاز بیشتری داشته باشد، مشمول بدهی و جریمه و هر مشترکی هم که میانگین مصرف آن‌ها کمتر از این سال‌ها باشد، مشمول ۱۵ درصد معافیت در گازبها می‌شود.

او افزود: بر اساس این مصوبه، مشترکانی که در اقلیم‌های آب و هوایی یک، دو و سه قرار دارند اگر کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، مشمول تخفیف صد درصدی می‌شوند و عملا هیچ پولی از آن‌ها گرفته نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


خسروی تصریح کرد: این مصوبه برای اقلیم آب‌ و هوایی چهار، ۱۵۰ متر مکعب و کمتر از آن و برای اقلیم پنج، ۱۰۰ متر مکعب و کمتر از آن در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی مشترکان کمی در استان مصرف گازشان را مدیریت می‌کنند، بیشتر مردم از ترس کرونا خانه‌ها را گرم نگه می‌دارند و عده‌ای هم که مصرف بیشتری دارند، برایشان بدهی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
دلیل گرونی گاز چیه
آخرین اخبار