مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان شمالی :

بزرگترین قرق‌های جنگلی کشور در خراسان شمالی است

حسن وحید از وجود بزرگترین قرق‌های جنگلی کشور با مساحت بیش از ۶۰ هزار هکتار در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد ازمساحت استان مشمول اراضی ملیست گفت: در استان بیش از ۴۳۴ هزار هکتار جنگل وجود داردکه شامل جنگل‌های ناحیه خزری،۲۵ هزار هکتار ناحیه هیرکانی در غرب استان و ۴۱۰ هزار هکتار مشمول جنگل‌های ارس در استان است.


بیشتر بخوانید 


وحید با بیان اینکه بزرگترین قرق‌های جنگلی کشور در استان با مساحت بیش از ۶۰ هزار هکتار در مناطق خمبی سرای، بزاقی و گوینک واقع شده است گفت:با گاز رسانی در بیشتر مناطق استان برای سوخت، قطع درختان دیگر در بین مردم استان وجود ندارد.

او با اشاره به وجود ۱ میلیون ۴۰۰ هزار هکتار مرتع در استان افزود:۵۰۰ هزار هکتار طرح مرتع داری تهیه شده و بهره برداران برای مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی و در راستای اقتصادی کردن عرصه‌های مراتع استان بیش از ۱۳۰ هزار هکتار طرح مرتع داری تهیه کردند.

او گفت: امسال بیش از ۴۰۰ هزار اصله نهال و درخت کشت شده است و بیش از ۱۶۰۰ هکتار جنگل کاری در مناطق بیابانی اجرایی خواهد شد.

او همچنین گفت: ۸۰ هزار هکتار نهال‌های توسعه فضای سبز نیز برای استان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه در طرح‌های جنگل داری کشت گونه‌های بومیه همگام با طبیعت در نظر گرفته می‌شود گفت: امسال در مناطق بیابانی ۷۶۰ هکتار نهال کاری و در مناطق جنگلی بیش از ۶۵۰ هکتار توسعه جنگل انجام گرفته است.

او با بیان اینکه امسال بیش از هزار و ۹۰۷ هکتار گونه گیاهان دارویی کشت شده است افزود: بخش زیادی از آن در قالب طرح‌های منابع طبیعی توسط خود مردم و بهره برداران کشت شده است.

انتهای پیام /ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.