در بسته حوادث امروز بخوانید؛

سرقت ۴۰ میلیاردی از منازل اصفهان / کشف ۱۱۸ کیلو تریاک در نائین

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۲ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۲ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

سرقت ۴۰ میلیاردی از منازل اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن در شهر اصفهان مبنی بر سرقت مقادیر زیادی طلاو نقره از داخل گاوصندوق منزل وی، کارآگاهان در محل حضور یافته و پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع آوری آثار به جا مانده از سارقان و همچنین استفاده از پایش‌های تصویری دریافتند این سرقت توسط اعضای یک باند ۳ نفره صورت گرفته است.

او افزود: در ادامه با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان هویت اصلی متهمان به دست آمده و مشخص شد، این افراد از استان‌های غربی به وسیله یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ به منظور سرقت از منازل وارد محدوده شهر اصفهان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: سرانجام با رصد اطلاعاتی و ردیابی‌های هوشمندانه کارآگاهان، اعضای این باند در حالی که قصد انجام سرقت از یک منزل در یکی از محلات شهر اصفهان را داشتند، شناسایی و در یک اقدام ضربتی پیش از اینکه فرصت فرار پیدا کنند دستگیر شدند.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه سارقان با شناسایی و تعقیب افراد متمول در یک فرصت مناسب وارد منزل آن‌ها شده و با تخریب گاوصندوق‌های آن‌ها طلاجات، سکه و ارز‌های موجود را سرقت کرده و متواری می‌شدند، گفت: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تخصصی به ۱۵ فقره سرقت از منازل مردم اعتراف کردند که برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط این افراد ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی عنوان کرد: به شهروندان به همان اندازه که اقدام به جمع آوری اموال با ارزش می‌کنند به اندازه ناچیزی می‌توانند برای استفاده از تجهیزات ضد سرقت هم هزینه کرده و با این کار فرصت ارتکاب جرم را از سارقان بگیرند ضمن اینکه توصیه می‌کنیم شهروندان از نگهداری اموال و وجوه با ارزش خود در منازل خودداری کرده و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و یا از گاوصندوق‌های ضد سرقت و یا گاوصندوق‌هایی که درون دیوار تعبیه می‌شوند و قابل تشخیص برای سارقان نیستند، استفاده کنند.

 

کشف ۱۱۸ کیلو تریاک در نائین

سرگرد هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نائین، بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" فرماندهی انتظامی شهرستان نائین در یک اقدام هوشمندانه به فردی که از یک دستگاه کامیون پیاده شده و با کوله همراه خود قصد دور زدن ایستگاه را داشت مشکوک شده و به وی دستور ایست دادند.

سرقت ۴۰ میلیاردی از منازل اصفهان / کشف ۱۱۸ کیلو تریاک در نائین



او افزود: فرد مذکور که قصد فرار از صحنه را داشت با اقدام به موقع ماموران دستگیر و در بازرسی از کوله همراه وی ۲۲ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین عنوان کرد: در ادامه ماموران خودروی کامیون را نیز حین عبور از ایستگاه متوقف کرده و پس از انتقال به پارکینگ طی هماهنگی با مقام قضائی آن را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات از لابلای بار قانونی پارچه که در قسمت بار خودرو بود، ۹۶ کیلو تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ سوداگر مرگ و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی، گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت دنبال می‌شود و پلیس اجازه نخواهد داد عده‌ای سودجو و فرصت طلب برای کسب منفعت خود جوانان جامعه اسلامی ما را آلوده کنند.

 

کشف ۲ خودروی سرقتی توسط ماموران پلیس راهور اصفهان

سرهنگ "محمدرضا محمدی بیان داشت: ساعت ۲۰ شب گذشته در محدوده چهارباغ بالای کلانشهر اصفهان ماموران پلیس راهور این شهر حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود به پلاک یک دستگاه خودروی سواری MVM مشکوک که پس از استعلام‌های لازم متوجه سرقتی بودن آن شده و بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

او افزود: ماموران این پلیس همچنین در ساعت ۲۱ شب گذشته نیز حین گشت زنی در محدوده سه راه نقشینه به یک دستگاه خودروی سواری پراید نیز مشکوک و بعد از مشخص شدن مسروقه بودن آن را توقیف کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: هر ۲ وسیله نقلیه پس از انجام مراحل قانونی به مالکانشان تحویل خواهند شد.

 

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان

سرهنگ "غلامرضا براتی، با اعلام جزئیات بیشتر این خبر بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۱۵۷ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های پلیسی انجام شده مشخص شد فردی با به دست آوردن اطلاعات و رمز‌های عبور کارت بانکی شاکی طی چندین مرحله مبلغ مذکور را از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده، هویت متهم مذکور که ساکن یکی از استان‌های غربی بود را شناسائی و با اخذ نیابت قضائی نسبت به دستگیر وی اقدام کردند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید. رمز‌هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید. هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبورد‌های مجازی استفاده کنید. در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه، از محل‌های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار