ادعای دیپلمات سعودی: هیچ مدرکی علیه بن سلمان در گزارش سیا وجود ندارد

نماینده سعودی در سازمان ملل مدعی شد در گزارش سیا در مورد ترور خاشقجی هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن بن سلمان در این جنایت وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «عبدالله المعلمی» نماینده سعودی در سازمان ملل مدعی شد در گزارش سیا در مورد ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در این جنایت وجود ندارد.

روز جمعه، آمریکا در گزارشی دست داشتن بن سلمان در قتل جمال خاشقجی را تائید کرد. در همین راستا آمریکا از پشتیبانی عملیات‌های تهاجمی در یمن و تلاش به ظاهر دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ و چند معامله تسلیحاتی با عربستان سعودی صرف نظر کرد.

این دیپلمات سعودی مدعی شد: «بن سلمان متهمان قتل خاشقجی را محاکمه کرده است و هیچ چیز نمی‌تواند او را از گام‌هایی که در جهت اصلاح نهاد‌های اطلاعاتی کشور برمی‌دارد، منصرف کند.»

همچنین او در توییتی نوشت: «پرونده این ماجرا بسته شده! این گزارش بیشتر بر اساس حدس و گمان نوشته شده ‌است. بگذارید همه ما برای حل و فصل موضوعات جدی‌تر و مسائل جهانی گفت‌وگو کنیم»!

خاشقجی در سال ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول مفقود شد. دولت سعودی در ابتدا هرگونه اطلاع از محل نگهداری خاشقجی را انکار کرد، اما سرانجام اعتراف کرد که او کشته شده‌ است. عربستان چندین نفر را به دلیل نقش داشتن در قتل خاشقجی محاکمه کرد و بار‌ها اظهارات مربوط به دست‌داشتن اعضای خانواده سلطنتی در این حادثه را تکذیب کرد.

موضع ریاض قبلاً مورد حمایت تعدادی از کشور‌های عربی از جمله امارات، بحرین و کویت و همچنین اتحادیه عرب قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
تو گفتی و
ما هم باور کردیم
چوپان دورعگو
آخرین اخبار