در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید کنندگان کوچک قطعه در یک قدمی تعطیلی

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: محیط زیست برای افزایش تولید سنگ جلوی پای تولید کنندگان قطعه انداخته است و اجازه افزایش ظرفیت را نمی‌دهند.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه قطعه سازان به دنبال افزایش تولید متناسب با سال جهش تولید هستند، گفت: امسال قطعه سازان در نظر داشتند ظرفیت تولید را افزایش دهند و این امر تحقق یافت و ۶۰ درصد افزایش تولید داشتیم، اما این کار با مشکلات زیادی همراه بود.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: اکنون قطعه سازان با ظرفیت مجاز اقدام به تولید می‌کنند و برخی کم و برخی زیاد تولید دارند، اما برای افزایش تولید مشکلاتی نیز وجود دارد. محیط زیست برای افزایش تولید سنگ جلوی پای تولید کنندگان قطعه انداخته است و اجازه افزایش ظرفیت را نمی‌دهند و آن را محدود کرده است و این تولیدکنندگان در معرض تعطیلی هستند.


بیشتر بخوانید


بیگلو ادامه داد: اگر کارگاه تولیدی در محدوده شهری باشد اجازه افزایش ظرفیت داده نمی شود و همین امر باعث شده که پرس کاری انجام نشود، وقتی پرس کاری نداشته باشیم، نمی توانیم فولاد را به میزان کافی از بورس بخریم و مجبوریم آن را با قیمت بالاتر از بازار آزاد خریداری کنیم در نتیجه قیمت نهایی کالا نیز افزایش خواهد یافت. 

او افزود: این موضوع معضل یک تولید کننده نیست و تمام تولید کنندگان قطعه این مشکل را دارند. بسیاری از شرکت‌های کوچک به دلایل مختلفی نمی‌توانند به خوبی فعالیت کنند، چرا که این توانایی را ندارند به میزان کافی تولید کنند و همینطور مواد اولیه را نمی‌توانند از بورس بخرند، به طور مثال نیاز است که برای خرید فولاد ۱۰۰ تن در ماه عرضه کنند در حالی که ۵۰ تن عرضه می‌کنند در نتیجه بورس به آن‌ها کالا نمی‌دهد.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: این رویه که برای فولاد به وجود آمده، برای لوازم خانگی هم مشکل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار