دونده تیم دو و میدانی سپاهان:

من یک دقیقه با رکورد ملی در پیاده روی فاصله داشتم/ کسب سهمیه المپیک از لحاظ رنکینگی امکان پذیر است

حمیدرضا زور آوند درباره عملکردش در مسابقات داخل سالن دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور توضیحاتی را بیان کرد.

حمید رضا زورآوند دونده تیم دو و میدانی سپاهان  در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سطح مسابقات داخل سالن دو و میدانی  قهرمانی باشگاه‌های کشور اظهار کرد: مسابقات خوبی بود و حدود ۱۰، ۱۵ سال ماده ۵۰۰۰ متر پیاده روی در داخل سالن برگزار نمی‌شد و با صحبت‌هایی که کمیته فنی پیاده روی با فدراسیون دو و میدانی کرده بود یک مسابقه گذاشتند تا ما شرکت کنیم.

او ادامه داد: ما بعد از فصل تابستان رقابتی نداشتیم و اگر زودتر خبر داشتم در نهایت می‌توانستم بیشتر تمرین کنم و رکورد بزنم. تقریبا یک دقیقه با رکورد ملی فاصله داشتم. تمریناتم در مسیر  ۱۰ و ۲۰ کیلومتر است و از مقدادی پور مربی‌ام تشکر می‌کنم که زحمت می‌کشد و تمریناتم را زیر نظر می‌گیرد. همچنین از باشگاه سپاهان تشکر می‌کنم که از ورزشکاران حمایت می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که انگیزه بیشتری برای تمرین کردن داشته باشیم.

ما باید به داوران دو و میدانی احترام بگذاریم 

زورآوند بیان کرد: خدا را شکر همه دوندگان آماده بودند و ماده ۵۰۰۰ متر تاکتیک خاص خود را دارد و این ماده در داخل پیست سخت‌تر است. در حال حاضر ورزشکاران به داوری اعتراض دارند و باید یک مقدار به داوری احترام بگذاریم، چون اکثر داوران از قهرمانان ملی دو و میدانی هستند که در رشته پیاده روی سر رشته دارند.

دونده تیم دو و میدانی سپاهان درباره این که کرونا در کیفیت مسابقات و قرارداد‌ها تاثیرگذاشته است، گفت: بحث کرونا یک فراگیری جهانی است و کل دنیا را درگیر کرد، اما ورزشکار حرفه‌ای نباید خودش را محدود کند. به هر حال شرایط کرونا در وضعیت ورزش کشورمان تاثیرگذار بوده و ورزشگاه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و استخر‌ها بسته بودند. من از مدیریت یکی از باشگاه‌های بدنسازی در همدان تشکر می‌کنم که امکانات و تجهیزات خود را در اختیارم قرار داد. هیئت دو و میدانی همدان هم پیست دو و میدانی در اختیار ما گذاشت.

باشگاه سپاهان مبلغ بیشتری به دوندگان  می دهد 

او درباره مبلغ قرارداد‌های دوندگان گفت: امسال رقم قرارداد‌ها بهتر شده و باشگاه سپاهان نسبت به پارسال مبلغ بیشتری به ما می‌دهد. باشگاه سپاهان حدود ۸۰ درصد از قرارداد لیگ دو و میدانی را داده و ۲۰ درصد باقی مانده هم با این وضعیت اقتصادی دادن یا ندادنش فرقی نمی‌کند. همچنین مسئولان سپاهان مبلغ قرارداد مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور را پرداخت کرده است.

صیامی باید همه دوندگان را به یک چشم ببیند 

زورآوند درباره وضعیت دو و میدانی با ریاست صیامی بیان کرد: صیامی نزدیک چند ماه است که ریاست فدراسیون دو و میدانی را برعهده دارد و شرایط سخت است، چون دو و میدانی ۲۴ ماده ورزشی دارد. همه ورزشکاران انتظار دارند و باید به یک چشم دیده شوند و هر ورزشکار بر حسب سطحش باید حمایت شود.

دونده کشورمان درباره برنامه اش بیان کرد: هدف اصلی ام کسب سهمیه المپیک است، چون دوره قبل هم سهمیه را گرفتم و امیدوارم این دوره هم بتوانم از لحاظ رنکینگی ورودی بیاورم و برای دومین دوره متوالی در این رقابت‌ها حضور داشته باشم. البته کسب سهمیه سخت است و یک مقدار رکورد‌ها کاهش پیدا کرده و سطح حد نصاب‌ها را بالا برده‌اند. البته رسیدن به حد نصاب المپیک از لحاظ رنکینگی در دسترس است، چون اگر بتوانم جزو ۴۵ ورزشکار دنیا باشم در آن صورت می‌توانیم به این مسابقات راه یابم و این موضوع نیاز به حمایت دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار