رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

شهروندان در صورت مشاهده علائم ویروس کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند

شکرالله سلمان زاده گفت: شهروندان جنوب غرب خوزستان در صورت مشاهده هرگونه علائم ویروس کرونا می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و یا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:هرگونه علائم تنفسی و گوارشی می‌تواند با بیماری ویروس کرونا مرتبط باشد و این بیماری جهش یافت تنوع و شدت زیادی دارد.

او افزود: سردرد، بدن درد، گلودرد، سرفه، استفراع، تهوع و اسهال می‌تواند از علائم بیماری ویروس جهش یافته کرونا باشد که شهروندان جنوب غرب خوزستان در صورت مشاهده این علائم می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و یا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: با تشخیص به موقع ویروس جهش یافته کرونا ضمن اینکه درمان به موقع برای بیمار انجام می‌شود و بیماری سیر خفیف تری داشته باشد به زنجیره انتقال بیماری کرونا کمک شایانی می‌کند، افرادی که زود شناسایی می‌شوند بیماری را کمتر در جامعه منتشر می‌کنند.

سلمان زاده با بیان اینکه اگر شرایط در جنوب غرب خوزستان بهتر شود می‌توان نوید سال نو خوبی را داشته باشیم عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روز‌های اخیر الخصوص در شادگان کمی بهتر شده است و ماسک زدن در این شهرستان به ۶۰ درصد رسیده است.

او افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جنوب غرب خوزستان حدود ۶۵ درصد است منتهی کافی نیست و همه این موارد ذکر شده باید به ۹۰ درصد برسند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.