معرفی روستا‌های دوستدار کتاب در استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راهیابی چهار روستای استان به مرحله نهایی جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راهیابی چهار روستای استان به مرحله نهایی جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد و گفت: ۵۵ روستا از سراسر کشور به مرحله نهایی این رویداد راه یافته‌اند.

او ادامه داد: روستا‌های ویان و اکنلو از شهرستان کبودراهنگ، روستای حسام‌آباد از شهرستان بهار و روستای گیل‌آباد از شهرستان نهاوند به کمک کتابخانه و کتابدارشان برنامه‌های متنوعی را با محوریت ترویج کتابخوانی اجرا و به جشنواره دوستدار کتاب ارائه کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود:گسترش و ترویج برنامه‌های کتابخوانی و تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی در مناطق روستایی و آبادی‌های عشایری از اهداف برگزاری این رویداد است.

احسانی یادآور شد:فراخوان هفتمین دوره این جشنواره اول پاییز ۱۳۹۹ منتشر شد و فرصت ارسال آثار تا پایان دی‌ماه بود.

او اضافه کرد:در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، ۱۰ روستا به عنوان برگزیده و از ۱۵ روستا قدردانی و به هر یک از روستا‌ها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف ۵۰ میلیون تومان اهدا می‌شود.

سال گذشته ۶ روستای استان به مرحله نهایی این رویداد ملی راه یافت که از بین آن‌ها «سیدشهاب» شهرستان تویسرکان به عنوان روستای دوستدار کتاب شناخته شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.