دانشگاه گیلان میزبان همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا

نخستین همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا در دانشگاه گیلان برگزار شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نخستین همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا  به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شده است، در دومین روز از این همایش ملی معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور خانواده و بانوان در ارتباطی تصویری بر نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: البته در دوران کرونا، خانواده‌ها برای مقابله با ویروس کرونا دچار محدودیت‌هایی از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی شده اند، اما باید با اتخاذ تدابیر لازم در کنار آثار بهداشتی به سلامت فرهنگی و اجتماعی خود و خانواده هم کمک کنند.

او از پژوهشگران و اساتید علمی خواست در زمینه مباحث پساکرونا نیز تحقیق کنند تا برای ایجاد امنیت روانی، اقتصادی و اجتماعی خانواده و جامعه، سیاست گذاران و متولیان امر از آن بهره گیرند.

علی یعقوبی، دبیر علمی همایش گفت: در نخستین همایش ملی زنان و خانواده در دوران کرونا که با همکاری ۳۵ دانشگاه برگزار شد، ۱۱۷ مقاله علمی و پژوهشی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روانی، جسمانی، بهداشتی و آموزشی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

او افزود: بر اساس آرای داوران ۷۰ مقاله پذیرفته شده و در مدت ۲ روز به صورت ویدئو کنفرانسی ارائه شده است.

دبیر علمی همایش گفت: شناسایی چالش‌های خانواده و زنان وکاهش مشکلات نهاد خانواده و زنان، واکاوی امر خانواده، زنان و دختران دانشجو به عنوان یکی از محور‌های اصلی همایش، ارایه راه حل‌های (فردی و اجتماعی) مناسب برای متولیان و سیاست گذاران امر خانواده و زنان از اهداف برگزاری این همایش ملی است که دوازدهم و سیزدهم اسفند ماه در دو نوبت صبح و عصر در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شده است.

یعقوبی،  با بیان اینکه مقالات علمی پذیرفته شده در مجله مطالعات اجتماعی ایران به چاپ می‌رسد، این همایش ملی به همت گروه علوم اجتماعی و دفتر انجمن جامعه شناسان ایران در دانشگاه گیلان برگزار شده است.

در ادامه این همایش ملی، کیمیا تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان با بیان اینکه نهاد خانواده یکی از نهاد‌های مهم اجتماعی است و دارای کارکرد‌های متعدد اجتماعی است، گفت: شیوع کرونا علاوه بر تاثیر بر ابعاد و حوزه‌های مختلف، تغییرات مهمی را در عرصۀ خانواده ایجاد کرده است.

او افزود: در پی تعطیلی برخی از مشاغل و قرنطینه خانگی مسأله ملال و بی حوصلگی دربرخی از افراد از قبیل زنان، کودکان و سالمندان ایجاد شده که باید در چنین شرایطی به نهاد خانواده که نقش مهمی در جامعه دارد توجه ویژه‌ای شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.