در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار تعزیرات به نانوا‌های گرانفروش/ ۵ تن کره مخصوص قنادی در پایتخت کشف شد

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران از کشف ۵ تن کره مخصوص قنادی در بازار شهرستانی‌ها خبر داد.

ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در پی دریافت برخی گزارش‌ها مبنی بر دپو و احتکار کره مخصوص قنادی در بازار شهرستانی‌ها، گشت تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی‌های مورد نیاز مشخص شد که در یک انباری کره‌های مخصوص قنادی و همچنین روغن مورد نیاز خانوار‌ها دپو شده است.

مدیحی تصریح کرد: در این رابطه ۵ تن کره مخصوص قنادی و ۵۰۰ کارتن ۳ لیتری و ۱ لیتری روغن مخصوص خانوار‌ها توقیف شدند که همگی این محصولات در اختیار اتحادیه مرتبط با خود قرار گرفتند تا با نرخ مصوب در بازار توزیع شوند.

وی افزود: در خصوص نظارت بر بازار روغن چندین مرتبه به شرکت‌های تولید روغن نباتی گزارش‌هایی را ارسال کردیم که تاکنون هیچ جوابیه‌ای برای این گزارش‌ها به دست ما نرسیده است، لذا مسئله مهم این است که چطور می‌شود کارخانه‌ها به شرکت‌ها روغن می‌دهند، اما فروشگاه‌ها برای عرضه روغن‌های خوراکی نمی‌توانند محصول مورد نیاز مردم را تأمین کنند و این روغن‌ها در انبار شرکت‌ها احتکار می‌شوند.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه در پی دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص گرانفروشی نان به سراغ نانوایی‌ها رفتیم، تصریح کرد: به همراه بازرسان اتحادیه نان به سراغ تعداد زیادی از نانوایی‌ها رفتیم و با متخلفان این حوزه برخورد کردیم.

وی افزود: نانوایان باید قیمت‌های نان را به نرخ مصوب به فروش برسانند، لذا در غیر این صورت پس از برخورد با متخلفان امکان پلمب واحد‌های صنفیشان محتمل خواهد بود.

مدیحی ضمن تشکر از رئیس پلیس اماکن پایتخت، گفت: در راستای کنترل نظارت بر بازار‌های مختلف، نیروی انتظامی همکاری بسیار مطلوبی را با سازمان تعزیرات دارد و از این رو گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات با نهاد‌های نظارتی برای حفظ بازار از عدم گرانفروشی اقلام و رضایت شهروندان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار