رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور در ساری:

دانشگاه‌ها فقط ۴ درصد در اشتغال موثرند

رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور در ساری گفت: دانشگاه‌ها فقط ۴ درصد در ایجاد اشتغال تاثیردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که برای انجام سفر دو روزه به مازندران آمده است در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان گفت: امروز جامعه از فقر و بیکاری در رنج است و تولید اشتغال بدلیل ضعف سرمایه و تحریم ظالمانه دچار چالش اساسی شده است.

او با بیان اینکه مشاغل بدون مهارت با شیوع کرونا نیز دچار انحلال شده اند، افزود: دانشگاه‌ها فقط ۴ درصد در ایجاد اشتغال تاثیردارند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: متاسفانه نگاه حکومت، دولت، جامعه و خانواده‌ها به مهارت بسیارضعیف است.

هاشمی خواستار توجه ویژه نماینده، ولی فقیه در مازندران به ترویج مهارت دراستان شد و ادامه داد: طرح هر طلبه یک مهارت قرار است بزودی در حوزه علمیه قم ایجاد شود.


بیشتر بخوانید 
دلیل بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی چیست؟


آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ساری نیز در این دیدار با بیان اینکه هنوز مغز‌های مهارت خواه در کشور و میان جوانان ایجاد نشده است، گفت: فرهنگ توجه به کار در جامعه باید ایجاد شود، زیرا هنوز مغز‌های مهارت خواه در کشور و میان جوانان ایجاد نشده است.

اواهمیت حمایت از مهارت آموختگان را بسیارضروری دانست و افزود: یکی از رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت مدیریت باید باشد تا مدیران با فراگیری آموزش‌های مهارتی مدیرانی ماهر و کارآمد شوند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار