میری علی آباد گفت: ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) از ۲۷ تخت تا پایان امسال به ۵۲ تخت افزایش می‌یابد.

 قاسم میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سیستان و بلوچستان پرچمدار جوانترین استان کشور بوده و بالاترین نرخ موالید را دارد که ۴۰ درصد جمعیت استان زیر ۱۴ سال هستند که این امر تلاش دولتمردان را برای توسعه زیر ساخت‌های حوزه بهداشت و درمان دو چندان کرده است.

او ادامه داد: در این راستا علاوه‌بر تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه کودکان (picu) نیز از هشت تخت کنونی در حوزه این دانشگاه به ۳۳ تخت تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به نیاز همچنان ضروری است مسوولان استانی و کشوری برای رفع مشکلات و دغدغه‌های بهداشتی و درمانی استان بیش از پیش اهتمام ورزند تا کیفیت زندگی مردم و سلامت جسمی و روانی نسل‌های آینده ارتقا یابد و شاهد کاهش موارد مرگ و میر در همه رده‌های سنی باشیم.

او  بیان کرد: با ایجاد و توسعه بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در شهرستان‌های خاش، سراوان و زاهدان و ایجاد بخش‌های مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان‌های خاش، سراوان و زاهدان نیروی انسانی مورد نیاز در این بخش‌ها نیز ارتقای قابل توجه‌ای یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار