فرماندار شهرستان صحنه؛

برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری/استفاده از ظرفیت منابع مشارکتی بنیاد برکت

فرماندار شهرستان صحنه با تأکید بر رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات، گفت : فرمانداری‌ها و تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط از هم‌اکنون برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا حیدری فرماندار شهرستان صحنه گفت : مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال آینده، برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا است.

او با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات پیام امیدواری به جامعه در داخل کشور و مایه اقتدار کشورمان در صحنه‌های بین المللی است گفت : فراهم کردن شرایط مطلوب جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیشرو وظیفه همه ما است.

حیدری افزود: ثبت نام اولیه شورا‌ها اسلامی شهر و روستا بصورت غیر حضوری است و نامزد‌های شورای اسلامی ابتدا بصورت غیر حضوری ثبت نام و سپس برای تکمیل مدارک به فرمانداری مراجعه نمایند.

فرماندار ادامه داد: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سال آینده با مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی آمده و با رعایت اصل بی‌طرفی، قانونمندی و در عین سلامت برگزار شود تا برگ زرین دیگری بر افتخارات شهرستان افزوده شود.

فرماندار صحنه با اشاره به همکاری خوب مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، افزود: مردم شهرستان صحنه در رعایت دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا عملکرد قابل قبولی داشتند و نتیجه آن‌هم بهبود شرایط کرونایی و خارج شدن از وضعیت هشدار بود.

او ادامه داد: تغییر وضعیت رنگ بندی شهرستان صحنه از آبی به زرد و افزایش آمار شناسایی و بستری شده کرونا به معنای نواخته شدن زنگ خطر کرونایی در شهرستان صحنه است.

فرماندار از زحمات نیرو‌های نظامی و امنیتی کمال تشکر و قدردانی کرد و گفت: نیرو‌های نظامی با هوشیار و تلاش‌های شبانه روزی باعث ایجاد آرامش در جامعه و شهرستان هستند.

ظرفیت منابع مشارکتی بنیاد برکت پتانسیلی مهم در راستای احیاء و توسعه واحد‌های صنعتی

فرماندار هرسین گفت : از ظرفیت منابع مشارکتی بنیاد برکت بعنوان پتانسیلی مهم در راستای احیاء و توسعه واحد‌های صنعتی استفاده خواهیم کرد.

عبدالله کنجوریان از فراهم شدن ظرفیتی مناسب برای احیاء صنایع راکد و توسعه واحد‌های صنعتی فعال خبر داد.

او افزود: منابع مشارکتی بنیاد برکت محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در مناطق شهری و روستایی ندارد و برای فعالان حوزه اقتصادی که قصد توسعه واحد صنعتی و تولیدی خود را دارند و یا صنایعی که بعلت نبود یا کمبود سرمایه راکد هستند یک فرصت استثنایی محسوب میشود.

از دیگر مواردی که مورد تاکید فرماندار هرسین قرار گرفت ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی بود و در این راستا خواستار اطلاع رسانی موثر به کشاورزان و سرمایه گذاران شد.

او ادامه داد: بعلت وجود نداشتن صنایع تبدیلی مدرن و مناسب، سنگ خام معادن از شهرستان خارج شده و طی یک چرخه و پس از فرآوری در استان‌های همجوار مجدد برای عرضه وارد بازار شهرستان و سایر نقاط کشور می‌شود.

کنجوریان افزود: بزودی طی جلسه‌ای با حضور کشاورزان صاحبان سنگ بری‌ها و مالکان واحد‌های راکد صنعتی موضوع ایجاد صنایع پایین دستی مورد نیاز صنایع بزرگ منطقه، فرآوری محصولات کشاورزی و تولیدات سنگ بری‌ها با محوریت نماینده محترم بنیاد برکت در استان کرمانشاه مورد بررسی خواهد گرفت.

فرماندار هرسین از برندسازی محصولات کشاورزی و صنایع دستی بعنوان گامی مهم در جهت توسعه اقتصادی مناطق روستایی یاد کرد و افزود: برند سازی علاوه بر افزایش تقاضا برای خرید و تولید محصول سبب متحول شدن وضعیت اقتصادی روستائیان و معرفی روستا‌های پیشرو در این زمینه خواهد شد.

آغاز واکسیناسیون کرونا برابر برنامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت در کنگاور

کامیار رستم‌آبادی رئیس مرکز بهداشت و درمان کنگاور از فراهم شدن زیرساخت‌ها برای تهیه، نگهداری و تزریق واکسن کرونا برابر برنامه‌های وزارت بهداشت خبر داد.

او با بیان این که در دستورالعمل صادره از وزارت بهداشت، طی بند‌های دوازده‌گانه‌ای چگونگی آمادگی مراکز برای دریافت واکسن کرونا "اسپوتنیک-وی" اعلام شده است گفت: شرایط مزبور در بیمارستان شهید چمران و مرکز بهداشت کنگاور فراهم شده و این مراکز در حال حاضر ۸۰ دُز واکسن دریافت کرده‌اند و برای تزریق طبق برنامه آمادگی دارند.

او با بیان این که واکسیناسیون گروه‌های هدف در شهرستان برابر دستورالعمل‌ها از فردا آغاز خواهد شد افزود: در مرحله نخست صرفا گروه‌های درمانی که مستقیما با بیماران کرونایی در ارتباطند مورد تزریق واکسن قرار می‌گیرند و سایر پرسنل بهداشتی و گروه‌های آسیب‌پذیر، مشمول این مرحله نمی‌شوند.

رستم‌آبادی از مردم درخواست کرد به هیچ عنوان برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.