وزیر علوم مطرح کرد؛

تحریم‌ها با شرکت‌های دانش بنیان دور می‌خورد

منصور غلامی گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، آثار اقتصادی تحریم را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، جلسه شورای برنامه ریزی البرز با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای دولت استانداری این استان برگزار شد. 

غلامی در این در جلسه با بیان این که انقلاب اسلامی در تربیت و آموزش نیروی انسانی باسواد موفق عمل کرده است، گفت: ما دوره های تربیت نیروی انسانی را به خوبی از بدو انقلاب طی کرده ایم و این موفقیت در میزان تحصیلات مدیران ما در همه رده های سنی محسوس است.

او با بیان اینکه البرز، پشتیبان جدی استان تهران است، افزود: این استان دارای ظرفیت های اقتصادی و انسانی بسیاری و این ظرفیت ها مسئولیت را بیشتر و کار را پیچیده تر می کند.

وزیر علوم گفت: در حوزه پژوهش به سمتی رفته ایم که توانستیم رتبه پانزدهم دنیا را کسب کنیم و از نظر علمی در رده کشورهای بزرگی قرار داریم.

او افزود: ما در حوزه فناوری در حدود بیست سال گذشته در مسیر ایجاد پارک های علم و فناوری حرکت کرده ایم که باعث شده بیش از چهل پارک در کل کشور ایجاد شود که حامی شرکت های دانش بنیان هستند.

غلامی گفت: نزدیک به شش هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده در کشور داریم که عامل اشتغالزایی در کشور شده اند و حتی در زمینه مبارزه با کرونا هم قدم گذاشته اند.

غلامی گفت: قطعا همکاری در زمینه های مختلف با پارک های علم و فناوری موفقیت را به ارمغان خواهد آورد.

او افزود: ما در فضای محدودیت ناشی از تحریم ها قرار داریم و قطعا شرکت های دانش بنیان می توانند در مبارزه با این تحریم ها به ما کمک کنند بنابراین تولیدکنندگان در زمینه تامین مواد اولیه تولیدات خود با شرکت های دانش بنیان همکاری کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.