توصیه‌هایی مهم برای مبارزه با کرونا در مهمانی‌ها

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: برای مهمان یا حتی تعمیرکاری که برای انجام کار وارد منزل می‌شود باید تمهیداتی را در نظر گرفت.

جمال میرزایی، فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به توصیه پزشکان مبنی بر پرهیز از هرگونه دورهمی در ایام کرونا ترس و نگرانی در اکثر خانواده ها  به خصوص آنهایی که این بیماری را تجربه کرده اند، وجود دارد.

او افزود: توصیه اصلی ما به خانواده ها در خانه ماندن و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری است. اما گاهی اوقات این رفت و آمد‌ها اجتناب ناپذیر است و برای مهمان یا حتی تعمیرکاری که برای انجام کار وارد منزل می‌شود باید تمهیداتی را در نظر گرفت تا احتمال انتقال بیماری از دو طرف به حداقل برسد.

میرزایی بیان کرد: در مرحله اول با توجه به گرم شدن تدریجی هوا توصیه می‌شود پنجره‌های خانه را تا حد امکان باز نگه دارید. در واقع کار بهتر این است که دو یا چند پنجره باز باشد تا تهویه هوا به خوبی صورت بگیرد. در صورتی که در منزل پنکه دارید در این شرایط زمانی حتما استفاده کنید تا باد باعث افزایش جریان هوا شود. این موضوع کمک می‌کند تعداد بار ویروس در زیر سقف خانه به حداقل برسد.

فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: نکته بعدی این است که مهمان‌هایی که وارد خانه می‌شوند، تعداد آن‌ها را محدود کنیم  و زمانی که وارد منزل می‌شوند؛ بزرگترین اتاق یا فضا را برای نشستن انتخاب کنید. همچنین رعایت فاصله دو متری بین افراد را فراموش نکنید.

میرزایی در پایان تصریح کرد: توصیه می‌شود هم میزبان و مهم مهمان با رعایت فاصله دو متری از ماسک استفاده کنند. همچنین از دست دادن یا روبوسی به شدت پرهیز کنند تا شانس انتقال ویروس از مهمان به میزبان یا بالعکس به حداقل برسد. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.