استاندار اردبیل:

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از پیک چهارم کرونا

استاندار اردبیل بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از پیک چهارم کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی گفت: مردم به خاطر خود و اطرافیان خودشان باید از ماسک استفاده کرده و فاصله ۲متری را رعایت کنند تا در آستانه عید وارد پیک جدید و خطرناک نشویم.

او با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی جوانان و حتی کودکان را تحت شعاع قرار می دهد افزود: شیوع ویروس جدید کرونا ۳۰درصد نسبت ویروس کوید ۱۹ فراگیر است و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این ویروس بیشتر شده و باید با همدلی بیشتر نسبت به این ویروس حساس باشیم.

استاندار اردبیل از مردم به ویژه جوانانی که در سایر استان ها به کار مشغول هستند و در عید نوروز به بالین خانواده باز می گردند باید این ویروس را جدی گرفته و فاصله اجتماعی را بطور کامل رعایت کنند.

بهنام جو ادامه داد:اصناف و بازاریان در آستانه عید نوروز باید بیشتر از سایر اقشار این ویروس منحوس را کنترل کنند و هشدارهای بهداشتی را بصورت جدی مورد توجه قرار دهند.

استاندار اردبیل گفت:به دلیل افزایش آگاهی مردم در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، چند هفته اخیر وضعیت بستری ها و مبتلایان به کرونا در استان ثابت مانده است.

بهنام جو تصریح کرد: استان اردبیل در رابطه با پیشگیری و مدیریت کرونا جز استان های برتر بوده اما استفاده از تجارب سایر استان ها جهت کاهش تلفات احتمالی مهم و دارای اهمیت است و در طرح شهید سلیمانی عوامل بسیج، سپاه، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی در پایگاه های سلامت نسبت به غربالگری خوب عمل کرده اند.

فرمانده قرارگاه شهید سلیمانی گفت: افراد تحت کنترل و قرنطینه شده باید بصورت مستمر مورد بررسی و کنترل قرار گیرند و افرادی که تست آزمایش آنها مثبت بوده و در خانه های خود قرنطینه هستند بصورت مستمر وضعیت این افراد کنترل می شود.

استاندار اردبیل از عموم مردم، اصناف و بازاریان، کسبه، کارمندان، فرهنگیان و دانش آموزان خواست فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، فراموشی دور همی ها را جدی بگیرند و رعایت دستورالعمل بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا است.

او با بیان اینکه عادی سازی وضعیت کرونا در شرایط فعلی بسیار خطرناک است افزود: با عادی انگاری و کم توجهی به وضعیت شیوع ویروس کرونا احتمال ورود به پیک چهارم زیاد است باید با حساسیت بیشتر موضوع را مدیریت کنیم.

بهنام جو تصریح کرد :کمیته تبلیغات با اطلاع رسانی به موقع می تواند بیشتر مشکلات پیش رو را مرتفع و درآگاهی دهی مردم موثر واقع شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.