صداوسیمای کردستان درجشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه شاخص در اقدامات علیه کرونا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، درنشست شورای اداری کردستان صداوسیمای کردستان در این جشنواره عنوان دستگاه شاخص به دلیل اقدامات موثر در جهت مقابله با کرونا را به خود اختصاص داد.

آموزش و پرورش استان کردستان در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اداره کل دامپزشکی در گروه تولیدی و خدماتی، شرکت توزیع برق در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها، اداره کل بیمه و سلامت در گروه سلامت و رفاه اجتماعی و اداره کل دارایی و امور اقتصادی در گروه عمومی و قضایی رتبه برتر را کسب کردند.

اداره کل فرودگاه‌های استان کردستان هم به دلیل رشد در بهبود عملکرد به مدت ۲ سال متمادی، اداره ثبت اسناد و املاک به دلیل تسهیل در خدمات‌رسانی، اداره کل ثبت احوال به دلیل رضایت بالای ارباب رجوع، شرکت گاز کردستان به دلیل افزایش ضریب نفوذ گاز، دانشگاه‌های کردستان و علوم پزشکی به دلیل کسب افتخارات جهانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

استاندار کردستان در این نشست با اشاره لزوم انعکاس خدمات دولت به مردم و پرهیز از نقد مغرضانه گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به کردستان هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای تسریع در روند اجرای طرح‌های ملی تخصیص یافته است.

مرادنیا افزود: در سفر معاون اول رئیس جمهور هم بانک‌ها متعهد شدند تا ۳۰ هزار میلیارد تومان به امر سرمایه گذاری در استان تخصیص دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بزرگترین کار‌های زیربنایی در استان در سال‌های اخیر و با وجود محدودیت‌های مالی و اقتصادی انجام شده و طی ۲۲ ماه ۱۱ هزار میلیارد ریال به راه آهن سنندج - همدان اختصاص یافت که اختصاص این میزان اعتبار در تاریخ استان یک امر بی‌سابقه است.

بهرام نصرالهی‌زاده افزود: برخی در استان فقط شاخص‌های منفی را دیده و برجسته می‌کنند که این رفتار زیر سوال بردن یک دستگاه، یا مجموعه دولت نیست بلکه خیانت به امید مردم است.

او تاکید کرد: استان کردستان در حوزه افزایش اعتبارات سالانه استان سوم نسبت به استان‌های دیگر بوده است و ۷۶ درصد در این زمینه رشد داشته است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم برلزوم توجه به نظام اطلاع رسانی یکپارچه وهدفمند برای انعکاس خدمات نظام تاکیدکرد وگفت: رسانه‌های بیگانه با القای احساس محرومیت تبعیض وناامنی به مردم سعی در نا امیدکردن آن‌ها دارند.

جعفرعبدالملکی افزود: هرچه نظام اطلاع رسانی قوی‌تر باشد چرخ توسعه بهتر می‌چرخد.

مدیر کل منابع طبیعی استان هم با اشاره به اهمیت منابع خاک در زندگی بشر گفت: مسئله خاک و آب و پوشش گیاهی باید یک مطالبه مردمی شود.

نقشبندی افزود: منابع طبیعی به اعتبارات استانی بسنده نکرده و ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هم برای استان تخصیص داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان هم گفت: اشتغال و خودکفایی مهمترین دغدغه این نهاد بوده و در این راستا امسال برای سه هزار و ۸۰۰ طرح با اعتبار یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال با همکاری بانک‌ها تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است که ۹۸۲ طرح آن متعلق به زنان سرپرست خانوار بوده است.

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: امسال ۴۷۳ واحد مسکونی با کمک سپاه بیت‌المقدس و ۴۴۴ واحد مسکونی نیز با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته و تحویل نیازمندان شده است.

او افزود: در حال حاضر ۷۳ هزار خانوار برابر با ۱۵۲ هزار نفر از نیازمندان در جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش کمیته امداد کردستان هستند.

یوسفی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان از نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی گفت: منابع بانک‌های استان از ۱۴۱ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رشد یافته است.

یوسفی افزود: مصارف بانک‌های استان هم ۴۸ درصد رشد داشته است.

ابراهیمی مشاور استاندار کردستان در امور معلولین هم در ابتدای این جلسه خواهان توجه بیشتر به این دسته از توانخواهان استان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.