در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت طی یک سال گذشته/ نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۱۵ هزار تومان

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت:با کاهش تقاضا از سوی پر مصرف ها، میزان مصرف گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه گرانی‌های اخیر گوشت در بازار بهانه‌ای بیش نیست، اظهار کرد: با وجود آنکه انباشت دام، دامداران را با مشکلات متعددی روبرو کرده است، اما مغازه داران به بهانه‌های مختلف نظیر بارش برف و باران و مسدود شدن راه‌ها گوشت را گران کردند.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام در بخش سبک را ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان و دام سنگین ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به قیمت دام زنده، نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۹۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی۱۱۵ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: با توجه به انباشت دام زنده و فشار سنگین بر روی دامداران و همچنین مازاد ۴۰۰ هزار تنی گوشت در سردخانه ها، نوسان قیمت در بازار توجیه ندارد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور از انباشت ۳۰۰ هزار راس دام در کشور خبر داد و گفت: با توجه به گرانی نهاده، نبود بازار مناسب و شیوع ویروس کرونا، فشار زیادی بر بخش تولید وارد شده به طوری که حدود ۳۰۰ هزار راس دام در بخش سنگین و ۶ تا ۷ میلیون راس در بخش سبک در دامداری‌ها انباشت شده است.

وی با بیان اینکه مصرف گوشت به شدت کاهش یافته است، افزود: بنابر آمار امسال با کاهش تقاضا از سوی پر مصرف ها، میزان مصرف گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: علی رغم کاهش مصرف و مازاد تولید در بخش دام و گوشت با نرخ‌های غیرمنطقی گوشت گوسفند و گوساله در سطح خرده فروشی‌ها روبرو هستیم که با واقعیت همخوانی ندارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قیمت گوشت ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
گوشت گوسفند فقط غذای اغنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
علت کاهش خرید گوشت، گرانی آن و درآمد بسیارکم مردم می باشد که روز بروز فقیرتر میشوند و حتی بسیاری از مردم توان خرید نان و سبزی و قوت لایموت هم ندارند و ماهی یک بار هم نمی توانند یک کیلو گوشت مرغ هم بخرند تا چه رسد به گوشت قرمز گاو و گوسفند و ماهی و میگو و شترمرغ و ....!!!
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
عالیمقامان و کله گنده ها فک نکنم با کیلویی 115 هزار تومن مشکلی براشون پیش بیاد // چون اکثرا در ملکوت اعلی پیش خدا بسر میبرن و نمیرسن غذا درست کنن// بهمین دلیل زیر نظر پزشک تغذیه و بهترین اشپزها برای خودشان و خانواده محترمشان طبخ و سرو میشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
ببخشید // کیلویی 115 هزار تومن منطقیه // یا حبابه
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
حکومت مافیا در بازار سیاه اقتصاد ایران حریف می طلبد.کسی را یارای تدبیر نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
از بس همه چی گرونه

از گرونی نمی تونیم بخوریم

همه چیز باشه برای پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
مجید جان پر مصرف ها همچنان پر مصرفند ،کم مصرفها هستند که دیگه توان خرید ندارند
آخرین اخبار