آغاز آیین درختکاری در مجتمع صنعتی و بیشه زار‌های سوخته اندیمشک 

رییس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: به مناسبت روز درختکاری مجتمع صنعتی شرکت «پانیا پرتو کهربا» و بیشه زار‌های سوخته اندیمشک به ترتیب درختکاری و احیا گردید.

سعید عیدی گماری رییس اداره محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت روز درختکاری مجتمع صنعتی شرکت پانیا پرتو کهربا و بیشه زار‌های سوخته شده اندیمشک به ترتیب درختکاری و احیا شدند، همچنین گونه‌های گیاهی در نظر گرفته شده برای کاشت در این آیین شامل کنار، اکالیپتوس، استبرق، پده و ... بود.

او افزود: عزم و مشارکت مسئولان مجتمع صنعتی شرکت پانیا پرتو کهربا برای ایجاد توسعه فضای سبز هم اکنون به منصه عمل رسیده است.

 عیدی گماری توسعه روز افزون فضای سبز مجتمع صنعتی شرکت پانیاپرتو کهربا را گامی به سوی صنعت سبز خواند و اظهار داشت: احیای تدریجی بیشه زار‌های سوخته اندیمشک که با مشارکت منابع طبیعی، محیط زیست و به‌ویژه جوامع محلی و با شعار وحدت و سازندگی آغاز گردید را به فال نیک گرفته و آن را پایلوتی برای جنگل و بیشه‌های سوخته می دانیم.

رییس اداره محیط زیست اندیمشک بیان کرد: خاستگاه بیشه‌های علی آباد این شهرستان در واقع باز مانده جنگل‌های نیمه حاره‌ای است که تا تابستان ۱۳۲۲ زیستگاه و جولانگاه آخرین شیر ایرانی محسوب می‌شد.

این مقام مسئول گفت: امسال به دلیل آتش زدن بقایای مزارع و اراضی کشاورزی مجاور بیشه، بخشی از عرصه طبیعی علی آباد اندیمشک دچار حریق گردید که با وجود بارندگی‌های اخیر و گذشت چند ماه از سوختن، به شدت نیازمند احیای طبیعی بوده و  ضروری است با مشارکت جوامع محلی طبیعت دوست شهرک علی آباد، بیشه خویش را آباد کنیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.