گزیده اخبار آموزش و پرورش در هفته گذشته؛

از رفع اشکالات کتاب درسی تا تامین بار مالی اجرای رتبه‌بندی معلمان

سازوکار رفع اشکالات در تدوین کتب درسی و اجرای رتبه بندی با تامین مالی مورد نیاز از جمله مهم‌ترین رویداد‌ها در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره  «اصلاح دستورالعمل خرید خدمات معلمان»، «کتاب‌های درسی از سال آینده بدون اشکال در دسترس است» و «عیدی دانشجومعلمان امسال چقدر است؟» سپری شد.

تامین بار مالی رتبه‌بندی معلمان بدون مشکل خواهد بود

یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش درباره موضوع رتبه بندی معلمان و تصویب قانون جدید در این باره اظهار کرد: در این مورد سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی همچنین وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های عملیاتی برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در نظر گرفتند.

او ادامه داد: در رتبه‌بندی جدید عملکرد رقابتی معلمان، توسعه شایستگی آن‌ها همچنین سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلم به طور ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دولت در اجرای طرح قانون جدید رتبه بندی معلمان بسیار مصمم و مُصِر است، تصریح کرد: همچنین آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم به پیشبرد هر چه سریعتر کار تاکید ویژه دارد.

اصلاح دستورالعمل خرید خدمات معلمان/ معلمان مشکلات پرداخت را اطلاع دهند

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اصلاحیه‌ای در دستورالعمل وضعیت معلمان خرید خدمات انجام دادیم بر این اساس ٢۴ ساعت کار آن‌ها تمام وقت تلقی می‌شود.

او اظهار کرد: با توجه به این شرایط معلمان خرید خدمات مشمول حقوق تمام می‌شوند و اگر مشکلی در اجرای این موضوع است برخی از شرکت‌هایی که با این معلمان قرار داد بستند، خلاف این قانون عمل کنند امکان شکایت از آن‌ها وجود دارد تا به آن رسیدگی کنیم.

کتاب‌های درسی از سال آینده بدون اشکال در دسترس است

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای اصلاحات کتاب‌های درسی و جلوگیری از انتقاداتی که در این مورد وجود داشته است، اظهار کرد: اصلاحاتی در سال‌های قبل وجود داشته است به عنوان مثال در سال ۹۷ تغییرات کتاب‌های درسی انجام شده بود که البته آن را هم مورد بررسی مجدد قرار دادیم.

او ادامه داد: در این بررسی‌ها دریافتیم که چند دسته اصلاحات در کتاب‌ها اعمال شده است برخی مفید و بسیار مناسب از لحاظ محتوایی و آموزش بودند و برخی دیگر مواردی بودند که مورد تایید ما قرار نگرفت بنابراین شرایط، تغییرات و اصلاحات گروه اول را نگه داشتیم و در مورد دوم تمهیداتی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در گروه دوم تغییرات بررسی شده حاکی از آن بود که تناسب میان محتوا و دوره تحصیلی وجود نداشت، گفت: در این شرایط محتوای جدیدی را جایگزین کردیم یا آن محتوا به طور کامل حذف شد.

مجوز برگزاری آزمون حضوری المپیاد‌های علمی دانش آموزان صادر شد

براساس اعلام قبلی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برگزاری مرحله اول المپیاد‌های علمی منوط به صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بود که بر این اساس روز گذشته این مجوز صادر شد.

براساس مجوز صادر شده در محل برگزاری آزمون‌ها باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود از جمله آنکه فاصله صندلی دانش‌آموزان از یکدیگر حدود ٢ متر باشد و به هر داوطلب فضای ۴ متر مربعی اختصاص داده شود.

از سالن‌های مدارس، سالن‌های ورزشی و نمازخانه به عنوان محل برگزاری آزمون استفاده شود تا امکان فاصله‌گذاری وجود داشته باشد.

استفاده عوامل اجرایی و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون از ماسک ضرورت دارد، گندزدایی سالن امتحانات قبل از آزمون، تهویه محل به طوری هر یک ساعت سه بار پنج دقیقه پنجره‌ها باز شوند.

عیدی دانشجومعلمان امسال چقدر است؟

یارمحمد حسین بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی درباره پرداخت میزان عیدی و حقوق دانشجومعلمان برای سال جدید اظهار کرد: با توجه برنامه ریزی‌های انجام شده دانشجومعلمان طبق قوانین در نظر گرفته شده از حداقل حقوق در نظر گرفته شده که ٢ میلیون و ٨٠٠هزار تومان است، بهره مند می‌شوند.

او ادامه داد: برای پرداخت عیدی دانشجومعلمان هم طبق ضوابط تعریف شده و ضرایبی که در نظر گرفته می‌شود، دانشجومعلمان با توجه به اینکه از چه زمانی فعالیت خود را شروع کرده اند، مبلغی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار