یک هزار و ۵۰۰ اصله نهال در مهرستان غرس می شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان از غرس یک هزار و ۵۰۰ اصله نهال در هفته منابع طبیعی دراین شهرستان خبر داد.

عبدالواحد جمشیدزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری با حضور فرماندار، فرماندهی سپاه، امام جماعت مسجد امام حسین (ع)، شورای اداری، امدادگران جمعیت هلال احمر و بسیجیان تعداد ۷۰ اصله نهال مثمر و غیر مثمر در محل ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهرستان کاشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان افزود: شعار هفته‌ی منابع طبیعی سال ۹۹ همه باهم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی است.

او گفت: در همین راستا با هدف توسعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و احیای سنت حسنه درختکاری در طول هفته منابع طبیعی تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال در سطح شهرستان مهرستان غرس می‌شود.

جمشیدزاده بیان داشت: زندگی انسان‌ها وابستگی تنگاتنگی با طبیعت به ویژه گیاهان و از جمله درختان دارد.

او به فرهنگ غنی ایران اسلامی و توصیه بزرگان در کاشت درخت اشاره کرد و تصریح کرد: در ادبیات فارسی اشعار زیادی در خصوص درختکاری سروده شده است که قابل توجه و تأمل است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان ادامه داد: درخت در پاکسازی آلودگی‌های ناشی از صنعتی شدن جامعه نقش بسیار زیادی دارد و همه باید هر سال برای برخورداری از محیطی سالم و عاری از دود یک نهال بکارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار